2008/05/14

BRILLIANT

GAH mitt internet är så segt så jag får spasmer! Det är antagligen efter mastodontnedladdningen med Bittorrent, så jag får väl skylla mig själv eller nåt, men det retar mig ändå nåt så ofantligt. Vissa sidor kan jag inte ens gå in på, så ursäkta om jag är lite frånvarande.

Men här i dagarna släpptes D'espairsRays nya singel BRILLIANT! Som själva titeln på min blogg avslöjar är jag ett stort fan av D'espa, men jag är både positiv och negativ till singeln.

Titelspåret... har jag inte så mycket för, faktiskt. Det är, enligt min åsikt, en ganska tråkig låt som mest maler på utan att lämna något bestående intryck. Jag gillar introt, jag gillar sången i bakgrunden på refrängen, och stämmorna i sticket, men det är en typisk låt som jag inte kommer att lyssna särskilt mycket mer på. När jag hör den här låten blir jag mest ledsen över att den är så fail, och att de längre inte låter som de gjorde förr, runt Garnet eller så.

Sidospåret Cocoon däremott gillar jag skarpt! Det påminner mig om de äldre dagarna! Med den uppbrutna trumrytmen, och Hizumis skrikande. Åh, han borde skrika mer, det är verkligen underbart. Han är en av få sångare som får mig att rysa av välbehag när han skriker. Och sedan sjunger med den härliga rösten kompat med mycket stämmor. Jag påminns faktiskt lite om forbidden, även om de är väldigt olika låtar. Så ja, den här låten gör mig väldigt glad och får mig att minnas varför de är mitt andra favoritband.
Jag hoppas att deras nästa album fortsätter i samma stil som Cocoon, bara.

Ndareba☆

0 件のコメント: