2008/05/16

Garderobsfrustration

Jag är så innerligt trött på min garderob. Känner mest för att kasta ut alla kläder, hoppa lite på dom, och sen köpa massa nya! Ska jag vara helt ärlig är det nog ungefär bara ett och ett halvt outfit som jag gillar mycket, och som jag riktigt trivs i. (bl a det i förra inlägget)
Men i helgen tänkte jag dock äntligen ta mig för att sälja en massa kläder jag inte använt på tre evigheter. En del SEX POT, lite Deorart, GLP club, Mar Jour, och annat blaj jag inte gillar längre. Till exempel min overall, har använt den några små onämnbara gånger bara. Jag älskar overaller, men just den från Deorart... den är en hel del för stor, och jag känner mig ful och obekväm i den. Såna kläder måste bort.

Jag har en del pengar för tillfället... men jag har strikt beslutat mig för att fixa ett nytt EGA-outfit innan jag tänker på annat. Och jag tänker inte ändra mig på den punkten. (Jag försöker i alla fall!)
Men det är ändå jobbigt, den stil och dom kläder jag vill ha är så svår att fixa. Det är ju inte precis så att jag kan dra en sväng ner på stan och hitta sånt jag är ute efter. Tro mig, jag har gjort upprepade försök. Nej, kläder hittar jag på nätet. Och många av dom märkena jag vill ha shippar inte utomlands, såklart. Så måste man anlita en shoppingservice. Och min familj gillar inte Paypal. Så det var ju ett ganska jobbigt i-landsproblem.

Ett märke jag alltid är helt kär i är Sixh. från h.NAOTO! Alltid när de lagt upp något nytt får jag hjärtklappning och tänker den välkända tanken "villhavillhavillha".... Det mesta därifrån är exakt såna kläder jag vill ha! Åh... de ger mig lyckokänslor.
Ett axplock av det jag önskar fanns i min garderob:


Det är ganska dyrt, men... äh. Smakar det så kostar det, eller nåt. Sen är det ju det här med storlekar förstås... Sixh. har lite för tiny mått för mig. Jag hatar min kropp, hatarhatarhatar den!!! Skulle verkligen behöva banta ner mig några hundra kilo, och i synnerhet mina bröst, uägh hatar dom! (Men öh.. hur bantar man ner sina bröst?) Det är inte så nämnvärd skillnad när jag lindar om mig heller.
Nåja, nu var det ju inte mina komplex jag skulle prata om här.

Det är många märken jag gillar, och jag vill plocka lite ifrån allt. Ser ibland saker som jag blir väldigt kär i... men inte så lätt kan få tag på. Ah, jag skulle vilja befinna mig i Tokyo, så det verkligen bara är att dra en sväng på stan och faktiskt hitta det man vill ha!

2 件のコメント:

Maja さんのコメント...

åh gud vilka snygga kläder~ jag är också helt trött på min garderob, eller jag tycker bara att jag inte passar i n å g o t. jag borde tvinga mig själv att inte fortsätta med lolita, det är inte min grej! Y_Y

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

Alltså naoto, omgg. Så himla mycket love.
Jag är typ alltid trött på min garderob! men oftast vill jag behålla allt, det är bara behovet av något nytt jag känner.

Jag gillar våfflat hår, ofta, men fan det där ser ILLA ut XD