2008/05/04

Gothic & Lolita Spring Picnic

Helgen som just passerat har varit den härligaste helgen på väldigt, väldigt länge. Nu efteråt är jag fylld av glada känslor över allt roligt som hänt, men jag är också ledsen eftersom det är slut, och det kommer att ta en lång obestämd tid innan jag ser alla underbara människor igen.
Det är nu möjligt att allt jag skriver här blir ett mystiskt sammelsurium då jag blir så glad när jag tänker på allt som hänt! Ni får ursäkta. Ehaha. Dessutom tar jag mig friheten att lägga ut bilder på folk, ni får väl skicka några hatmail eller nåt om ni inte vill det.

Hur som helst! Jag åkte ner till Stockholm på torsdag eftermiddag, efter några timmars stresspackning och ganska mycket ångest över att ha tråkiga kläder, men det gick bra ändå. Sara och Maja mötte mig på stationen, och ah! så underbart det var att se dom igen, det var alldeles för länge sedan sist! Dom mötte mig på perrongen, och så fort jag såg dom blev jag alldeles jätteglad. Jag älskar, ÄLSKAR folk med stil! Som kan det här med att sätta ihop ett väl koordinerat outfit. Och för övrigt älskar jag Majas Miho Matsuda-set, det är helt underbart och hon passar skitbra i det.

Vi åkte hem till deras lånade lägenhet för att Sara skulle byta outfit innan vi åt middag. På vägen dit (som var lång från T-stationen, lång) mötte vi Maria och Sara och två till som de bodde med, som jag inte kommer ihåg namnen, usch. Det var första gången jag träffade dom IRL, eller ja, åtminstone första gången jag pratade med dom IRL (stalkervarning) och det kändes extremt mysko att träffa och prata med några som man stalkat i 300 år på internet! Men det var kul, det visade sig att de tydligen bodde ca ett kvarter från Maja och Sara.
Förresten, jag vet inte vad jag ska kalla dom här... Nu finns det ju två stycken Sara med i bilden, och så känner jag också två Sara förutom dom, och två andra Maria finns det också... I verkligheten kallar jag ju dom för deras namn, men här kanske det är bäst att nämna dom med deras nick. Jag tror jag gör det, för enkelhetens skull; Maria och Sara = Nefalia och Sälen. Y/N?

Jag, Sara och Maja åkte i alla fall och åt på en indisk restaurang som låg nånstans som jag inte kommer ihåg. Vi hade lite problem med att hitta dit, men det gick bra till slut med hjälp av lite tur. Efteråt följde jag med dem hem ett tag och såg på The Shining.

På fredagen var jag återigen med Maja och Sara hela dagen, vi gjorde en shoppingtur runt hela staden! (Ok, det rimmade nästan.) Och dom är så fina så jag vill glo ihjäl mig på dom. Jag kände mig som en blaj för att jag hade mina vanliga SPR-kläder på mig, jag ville också vara så fin som dom!
Vi hängde på låset vid Van Asch när de öppnade, och det var ju i och för sig lite pinsamt, men äh. Maja köpte en superfin klocka som jag känner för att kidnappa, och Sara köpte en fin brosch. Jag hade egentligen också tänkt köpa lite mer bling, men det blev inte av.
Nu kommer jag i och för sig inte alls ihåg alla ställen vi gick till och i vilken ordning eller nåt, jag hade bara väldigt trevligt hela tiden.
Men, vi kom till New Nippon shop! Det var ganska intressant där, alla skivor på den lilla väggen till höger, och sen tooomt i resten av rummet, förutom ett par montrar med merchandise, tour t-shirts på ena väggen och affischer på de andra väggarna. Och så luktade det väldigt mycket målarfärg. Men det var kul ändå, jag köpte alice nine.'s album Alpha som jag velat ha sen det kom ut, och så stod jag och velade ett tag om jag skulle köpa Glitterloud Box med LM.C eller inte. Har tänkt köpa den hundra gånger innan, men det har inte blivit av, och det höll på att inte bli av då heller, men så började Oh My Juliet spelas i högtalarna och jag kände att jag faktiskt behövde köpa skivan. De andra köpte också lite grejs, kaggra, Merry och MdM-merch, och så gick vi vidare till Tokyo Stop.
Vi kom dit 20 min innan de öppnade, men vi tänkte att vi kunde vänta ändå. 40 min senare orkade vi inte längre. Varför öppnade de inte? Någon som försovit sig..? Det var väldigt dålig stil! Vi åkte då och åt på Bönor & Bakat. Jag älskar deras hallonpaj så in i helvete! Så efter en sådan portion och en stor kopp te senare åkte vi tillbaka till Tokyo Stop. Då hade dom öppnat i alla fall.

Jag blev inte särskilt imponerad av den butiken, de hade inget som intresserade mig. Mest anime-merch och det orkar jag inte med. En del skivor också, men sånt hade jag ju redan köpt. Lite lolita-kläder fanns, men till hutlösa överpriser! Fast inte för att något där var i min smak ändå. Så vi gick vidare.

Jag köpte lösögonfransar på Smink- & Perukmakarn vid Medborgarplatsen som jag hade på meetupen sen. Velade ett tag mellan ett par som var tjocka men diskreta och ett par som var tjocka och inte alls diskreta. Efter en stunds överläggande tog jag de senare. (Vilket visade sig vara ett klokt val.)

Vi åt middag på Panda wok! De hade tydligen gjort om lite, fått nya skyltar och nytt tak, och gjort om lite i menyn. Men det var lika gott som vanligt~! Jag åt yakiniku, och nej, jag kan aldrig nånsin tröttna på det.
Senare träffade vi Majas bror Viktor och hans (flick?)vän och gick och fikade. Det var ganska intressant eftersom det kom en pundartant och var mystisk, gav mig och Sara gratis fika och två kronor som vi ska ha när vi söker till folkhögskolan, och totaldissade Viktors hår! Jag fick lite ont i magen efter allt skratt, men det gick bra ändå.
När jag kom hem till min faster igen gick jag runt och var nervös utan anledning inför picknicken, och provade en sminkning jag tänkte ha. Alltså, jag märker nu att det här inlägget blir sjukt långt. Nåja!


Det tog ungefär en timme att fixa i ordning mig, vilket ju inte alls var så farligt. Jag provade för första gången MACs Fluidliner som jag köpte på fredagen, eyeliner i gelform. Den var grymt bra, satt som berget, även fast ögonskuggan inte gjorde det. (Fast det var H&Ms så det gör inget) Vad gäller lösögonfransarna var dom helt underbara. Dom kompletterade mitt outfit asbra, jag vet inte hur jag skulle klarat mig utan dom. Faktiskt. Det var liiite bökigt att få på dom, jag kunde inte riktigt blunda, mitt synfält var reducerat till typ hälften och de fladdrade läskigt i vinden ibland, men jag älskar dom så otroligt mycket så inget av det spelar någon roll! Mitt hår var också ganska snällt och stod upp hela dagen, även om det krullade sig som vanligt i cp-lockarna på sidorna.

Jag träffade Maja och Sara ett tag innan i Gamla Stan, och gud i himlen vad dom var fina! När jag såg dom på andra perrongen när jag klev av t-banan kände jag mig bara jätteglad att jag har såna vackra vänner! Sara hade Moitié och oh my, jag älskar Cathedral printen. Dessutom passar hon asbra i bonnet. Maja var supersöt i sitt outfit som verkligen var superbt koordinerat!


Sedan åkte (notera: åkte) vi till Humlegården, där meetupen hölls. Där för övrigt en stor Jesusmanifestation också höll rum, och vi blev alla helt frälsta. Eller nej. Men ändå. Jag har miljoner bilder, mest var det dock Sara som tog kort. Kommer att spamma min bilddagbok med pics!

Men så underbart det var där i parken. Vi var nästan 40 stycken, och alla var superfina. Och när jag säger att alla var det, så menar jag alla, inte några stycken eller hälften, utan så gott som alla som var på träffen var skitsöta och hade underbara kläder och allt var bara rosa moln och rosenblad. Sälen var asfin, grått + svart + rött hår är som sagt helt underbart. Nefalia var också fin, hon är alltid fin, alla är alltid fina! Waaah! Usch, nu spårar jag ur igen.
Som väntat var det många fler sweet än gothic, men det var bara kul enligt min mening. Det är så kul att se jättemånga gräddbakelser sitta och ha picknick i en park!
Jag och Sara matchade för övrigt varandra så bra så det var inte sant! (Enligt min mening åtminstone.)

Det enda som var fel var väl att jag egentligen borde vara längre än henne, haha! Hm, jag är kanske egentligen ganska kort. Eller nej förresten, det är dom som är långa.
Hur som helst. Vi blev fotade för engelska GLB, och jag hoppas faktiskt verkligen att vi kommer med, för det kortet blev hur snyggt som helst!

Och nu får ni ursäkta men jag måste få skriva det här; det var många som tyckte att jag var snygg, eller tja, jag fick väl flest konkreta reaktioner från Sälen och Nefalia, haha. Väldigt konkreta. XD Men anyway, det kändes konstigt och ovant, för jag är verkligen inte van vid sånt. Jag har liksom i hela mitt liv varit den fula tönten som ingen bryr sig om och det har hängt kvar, så när någon nu säger att jag ser bra ut vet jag inte riktigt vad jag ska göra eller säga, det är knappt så jag kan ta åt mig ens. Det är som en helt ny upplevelse, och därför var jag säkert jättefånig på träffen när nån sa nåt. Men ok, jag ska inte prata mer om det.

Efter ett väldigt långt tag och väldigt mycket fotograferande och ett ganska kaotiskt shoe-shoot begav vi oss till Skansen. (Utom några, som gick hem.) På skansen struttade vi mest runt och gjorde ingenting. Eller tja, snarare skred, Sara och jag hade väldigt väldigt väldigt ont i fötterna efter våra trevliga platåskor, så det var egentligen ganska smärtsamt där, men vi stödde oss på varandra så vi klarade biffen. Som palt på en tegelvägg.

Det finns inte så hemskt mycket mer att skriva om meetupen tror jag, det var en lång och härlig dag och man gick mest runt och pratade och fotade och jag tänkte många många gånger att jag ville att dagen aldrig skulle ta slut.
Men det gjorde den, och det blev ett långt, segt hejdåande, sen skulle vi gå och äta middag. Det blev jag, Sara, Maja och Sälen, och vi åt på Panda wok igen! Vägen dit var dock ganska intressant av några anledningar; dels var det ganska jobbigt när alla folk trycker upp kameror i ansiktet varannat steg man tar. Utan att fråga om de får ta kort. Om de frågar kan man ju ställa upp och göra en pose eller nåt, men det är egentligen ohyfsat när de bara smygfotar hela tiden, fast värst är väl när de filmar. Liksom, varför? Undrar hur många semesteralbum man är med i egentligen...
Men men, ibland kommer folk fram och frågar vad som står på. Möhippa, teater, fest, bröllop (?!) eller nåt annat fult förslag, får man ofta höra. Men när vi stod på Västerlånggatan i Gamla Stan kom det fram en man i 25-årsåldern och frågade "Är ni såna här Gothic Lolitas?" .....!! What! Vi fick nog alla en mindre chock över att någon random 'vanlig' person faktist visste vad vi var! Det var väldigt kul och vägde upp alla fula kommentarer man fått under dagen. Skulle ha fotat honom. (Fast ja, det var lite kul med ett barn på Skansen som sa "Titta, de har klätt ut sig till dockor". Träffande, Y/N?)

Väl framme på Panda wok fick vi också en kul reaktion, han sa iofs bara ungefär Åh, så fina ni är! men han såg så innerligt glad ut. Alltså verkligen glad! Men, det var skönt att sitta ner och äta nåt, yakisoba närmare bestämt, hade bara ätit en muffin på hela dagen. Och det är så härligt att prata med dom! Det är verkligen skönt att umgås med folk som är som jag, eller alltså har samma intressen och delar samma passioner, det känns så mer äkta och naturligt än nåt annat hemma i min fula stad!
Efter middagen klampade vi hem så gott vi kunde, Sara hade väldigt svårt med sina mörbultade fötter, men hon stödde sig på mig vilket för övrigt bara såg bra ut, jag säger det igen; vi matchade så bra så jag blir lycklig! Sälen gick till sig, och vi gick upp till Sara och Maja där de bytte outfits (igen! jag vill också ha jevla massa kläder..!) för att sedan ge oss av på nytt. Jag blev inbjuden på förfest hos Nefalia och Sälen och en del folk, så vi drog dit. Och jag drack den godaste... saften nånsin, tror jag. Här hemma dricker folk bara blaj, men det där fick jag minsann smak för! Dom skulle ut efteråt, men fan att det ska vara tre månader kvar tills jag är 18! Knappt ens det! Jag ville verkligen följa med, Nefalia erbjöd sig att försöka smuggla in mig haha, men äh, det var ingen idé. Dels för att min faster skulle döda mig, och dels för att jag ändå var astrött. Men jag hoppas att inbjudan står kvar!!

Sälen skulle dock heller inte festa, så vi och Maja och Sara gick till deras lägenhet igen, och satt där och pratade i några timmar istället. Jag var verkligen helt utmattad, men blotta tanken på att gå och lägga mig gav mig ångest, för jag ville inte skiljas från dom! Jag satt där och pratade och stortrivdes och hoppades på att tiden skulle stå still.
Men, ett samtal från en jobbig faster senare var jag tvungen att åka, så jag tog taxin hem. (Med en chaufför som kallade mig "damen" hela tiden. Och körde fel.) Så fort dörren till lägenheten stängdes bakom mig kände jag sorgklumpen bildas.

Imorse när jag vankade hade jag exakt samma frisyr som igår, så det var också intressant. Slängde ihop mina saker och satte mig på tåget hem till min fula stad. Jag saknar alla så mycket, jag saknar helgen och hur underbart det var, så mycket att det nästan gör ont. Tanken på att gå till skolan imorrn och återgå till min trista vardag gör det inte precis bättre heller. Jag hatar verkligen att bo här. Men jag försöker att bara tänka på hur härligt det har varit, och inte lika mycket på hur extremt jag saknar allt och alla, så blir jag lite gladare en stund åtminstone.

Saknar er! Hoppas vi ses snart!!
(Jag har förresten börjat tänka på norrländska...!)








Efter igår känns det som att jag aldrig vill ha nåt annat än EGA på mig. Och så sitter jag här som vanligt i mina SPR-outfits.... Jag vill shoppa kläder nu nu nu!

Ndareba~!

3 件のコメント:

Sälen さんのコメント...

nu är vi hemma! sara och maja på skolan, stackarna. Det var askul att träffas, och förlåt att jag var så jävla jobbig. Nefnef har dåligt inflytande på mig XD jag började nästan ragga på maja&sara på tåget också (men du kommer alltid vara min number one ;D). Err.
Iaf, sälen=helt ok. Jag är van att bli kallad det.

Maja さんのコメント...

jag saknar dig jättemycket! jag känner precis likadant, allt var så underbart, underbart fantastiskt, alla människor var så snälla och roliga, och det känns så himla tomt nu efteråt.
det var så intensivt och nu bara... tystnad, kyla och tomhet! eller nåt D:

pelerin さんのコメント...

skorna på sista bilden till höger...
vart kommer dem ifrån?
...håller på att dö, de är verkligen jättefina!
tacksam för svar