2008/05/22

Jag Mår inte Bättre

Så igår blev jag ungefär dumpad ensam på stan, och hade inget alls att göra i några timmar. Ringde Sälen och pratade med henne ett tag, jag kan knappt vänta tills jag får se henne och Maja och Sara i sommar waaah!

Jag satt ett tag på biblioteket också och läste en tidning där det fanns en intressant artikel om några papegojor på en ö utanför Nya Zeeland, som måste äta konstant i två år för att komma i rätt stämning för att para sig. Och sen gräver hannen en grop och sätter sig där och ger ifrån sig höga ljud som hörs några kilometer bort för att locka till sig honor, men honorna är bara i stämning några dagar om året! Men hannen kan ju ha tur då det kan finnas en het hona i närheten, men eftersom de inte kan flyga måste hon promenera till honom, vilket kan ta ett tag. Det händer att hannen är tillfälligt borta när honan kommer fram, så då tröttnar hon och går tillbaka. Ganska omständig procedur, och det kanske inte är så konstigt att det bara finns 85 stycken av den arten i hela världen.
Ok, jag hade tråkigt, så jag tyckte det var intressant.

Hade möte sen med Andreas på Må bättre och försökte förklara att jag inte alls vill bli medlem då avgifterna är alldeles för hutlöst höga. Han försökte pracka på mig några fula erbjudanden, som jag stod emot, och sen fick han för sig att jag skulle blir medlem efter sommaren istället. "Då ses vi i höst då!" sa han, "mm, visst" sa jag och sprang min väg.

Idag fick jag lov att gå hem då jag har väldigt ont i magen... Har nog blivit immun mot Ipren igen. Bläh. Det var dock irriterande att gå hem, för jag behövde verkligen gå på kalligrafin idag! Sista chansen för min del att göra färdigt uppgiften! Hm... får kanske gå dit nån annan dag.

Nu väntar jag på att nån ska ladda upp Nightmare's nya album Killer Show, som släpptes igår. Har ganska höga förväntningar... Förresten har jag börjat gilla The LAST SHOW som jag dissade för några inlägg sen. En del låtar kan verkligen växa hos mig! Även fast jag fortfarande är besviken på BRILLIANT med D'espa. Nåja. Jag älskar dom ändå.

Ndareba!

1 件のコメント:

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

saknarej <3
Jag tyckte det var intressant om papegojorna. I sådana där fall känns det som att det finns en anledning till att de inte är så många och kanske inte överlever. Survival of the fittest, och dem med överdrivet komplicerade parningsritualer klarar sig inte helt enkelt :P