2008/05/24

Killer Show

I onsdags släppte Nightmare sitt nya album Killer Show! Jag hade ganska höga förväntningar på det, deras tidigare album The WORLD Ruler föll mig aldrig riktigt i smaken av nån okänd anledning, fast jag gillar många låtar på det. Hur som helst, eftersom de släppt en del underbart bra singlar efter det så såg jag fram emot Killer Show.

Albumet börjar med Pandora, som om jag ska vara helt ärlig mest känns som ett väldigt långt intro, det känns nästan inte som en riktig låt. Efter den kommer DIRTY, och ah! den låten är verkligen yummy! Den knarkade jag dygnet runt när singeln släpptes i november! (Fast PVn är ganska... intressant.) DIRTY följs av the LAST SHOW som faktiskt verkligen har växt hos mig, och nu tycker jag den är underbar! Tänk va. TrickSTAR är en helt ok låt, inget speciellt men ändå ganska catchy. Moebius no yuutsu, Konoha och Raison d'etre är också låtar som gått på repeat hos mig, så det är bara bra med dom. Efter dom kommer WORST med de mörka verserna och den ljusa refrängen, den känns som en ganska typisk Nightmare-låt, me like. Djaianism bachi blev jag helt kär i så fort jag hörde introt! Alltså, rap i rocklåtar är epic win enligt min mening, lägg på skrik och en funky basgång på det tillsammans med Yomi's operaliknande sångstil och min lycka är gjord. Det känns som en låt jag kommer att knarka mycket! General är också en helt underbar låt, liksom mörka verser och så åker tonläget upp i sticket med en massa härliga stämmor, plus en tung basgång med kontrasterande gitarrer, yum yum! Så följer White Room vilket är en mycket bra låt, fast ingen whoah-känsla kom direkt. (Jag älskar PVn dock!) Efter Cloudy Dayz, typisk Naito-låt man blir glad av, kommer sista spåret Yasou kyoku, en balladtjohejsan som avslutar albumet superbra. Även om jag aldrig brukar fasna för ballader, så gillar jag den skarpt.
(Kan tilläggas att jag verkligen står för allt jag skriver här, eftersom jag lyssnat igenom det några hundra gånger och lyckats bilda mig en bestående uppfattning, haha)

Slutsats: Jag måste ha det här albumet!
Bästa skivsläppet som kommit på länge, jag blir lycklig bara jag tänker på det! Och enligt min mening blir Nightmare bara bättre och bättre genom åren.
Jag ger Killer Show fem toasters. Full fart.

Deras nya look gör mig också knäsvag, förresten. Dom är så heta att det inte ens gör nåt att Ni~ya har krusat hår.

0 件のコメント: