2008/05/07

The LAST SHOW

Tog just hem Nightmare's nya PV The LAST SHOW. Såg den redan för ett bra tag sen, men det var så dålig kvalité att jag inte orkade tänka så mycket mer.

Men! Överlag är det en bra låt, nåt slags jazz/blues/storbands-tjohejsan med typiskt Nightmare-sound. Fast det är inte en låt som sticker ut så värst mycket enligt min mening, den lägger sig mer i högen av typiska Nightmare-låtar som låter ok. Jag kommer antagligen att växa in i den mer efter hand, men jag blev inte kär i den direkt som jag blev i t ex DIRTY och Raison D'etre.
Fast jag gillar Yomi's röst väldigt mycket, den kändes lite annorlunda här än tidigare, men det kan vara något jag bara fått för mig.
Början av sticket påminner mig också väldigt mycket om en annan Naito-låt... De kanske fick slut på fantasi eller nåt.

Själva PVn däremot gillar jag skarpt! Typ traditionellt asiatiskt mixat med västerländskt viktorianskt och en del bling, me like very much. Jag är väldigt svag för rutiga golv och kandelabrar.
Yomi har lite mer smink än han haft på sistone, linser också, och håret är härligt. Det gillar jag, han är ashet när han bara vill! I DIRTY är han mest en liten blobb, men här är annat som gäller~ Faktiskt är han ashet, den lilla mannen. Annars tycker jag mest att han är... liten, haha.
Sakito är bara YUM YUM YUM, jag älskar den här nya sminkningen han har! Han passar superbra i det. Och jag är väldigt glad att de faktiskt filmade honom under hans solo, och inte en massa annat. Och apropå solot var det väldigt härligt, jag tycker mycket om när de kör med tvillinggitarrer (gäller i alla band) och även om det bara var lite här så blev jag glad.
Hitsugi är bara för jevla snygg som vanligt. Den här nya frisyren är BÄST på honom, och tillsammans med den sminkningen och dom gula linserna kan man ju inte göra annat än att dregla. Hans gitarr är jävligt het också.
Jag väntar dock fortfarande på att Ni~ya ska göra sig av med den där frisyren, har aldrig nånsin gillat den faktiskt, han ser bara gammal ut. Men men. Jag är kär i kostymer. Och bas är det sexigaste instrumentet. Så han är en väldigt sexig kostymbasist med fult hår, mmm.
Ruka däremot, ojsan hoppsan. Förut tyckte jag inte han såg bra ut, alls. Nu tycker jag han är OMGHET!!1 Den här gangstapimp-stilen passar honom utmärkt, särskilt håret. Och hans nya piercing är supersnygg! Ögonlappen är väl... sådär. MEN JAG ÄLSKAR BLING I ÖRONEN.

Usch, vad jag skriver mycket om utseendet. Men jaja. Här kommer lite screenshots från PVn.





Och för the lulz:


Ok. Flikar bara in en till bild på Hitsugi från nya numret av MusiQ, för jag blir så svag i knäna.

Herregud, alltså.

1 件のコメント:

Maja さんのコメント...

alltså mums, storband/jazz/blues, jag ällllskar sånt. jag kanske skulle ta och lyssna på den :)