2008/05/17

Lite mindre garderobsfrustration



Idag fick jag ännu ett paket på posten! Mm, jag älskar att få paket. Att betala tull gillar jag inte så mycket dock.
Men innehållet i paketet får mig ändå att glömma tullen ett tag; det var blusen från Atelier BOZ jag beställde från Maruione härom veckan!

Åh, såna lyckokänslor när jag tog upp den ut paketet! Den är alldeles, alldeles underbar! Och sån fantastisk kvalité, sånt gör mig verkligen lycklig. Den är så elegant och så len skön att ha på sig, det känns som äkta silke mot huden. (Fast det är äkta polyester, haha) När jag provade den kände jag att jag aldrig ville ta av mig den igen. Den sitter som gjutet också, tack vare snörningen på ryggen.

Fast kråset är en aning för långt, av nån anledning. Jag har den på innersta knappen, men det blir ändå aaalldeles för löst, som synes på bilden. Tänker sy i en till knapp, så är det inga mer problem med det.
Ärmarna är också lite för långa... Det är ju ändå mansstorlekar jag köper. Det kan nog fixas till lite om jag syr om alla knappar på manchetterna och sätter dom en bit in, så de sitter uppe. Men, får se om jag orkar. Det är långa manchetter. Och många knappar.

Nåja! Den passar utmärkt till min Atelier BOZ-cape också, såklart! Härligt, härligt. Nu vill jag ha mer BOZ.
Betyg på blusen: 9,9 av 10

En intressant sak är också att i paketet fick man med en trevlig broshyr om Maruione, nio stora söta klistermärken och; översättningar på alla tvättråd! Superbra ju~!


För övrigt: Idag har det regnat hela dagen. Jag och Jasmine har dock tränat i gymmet som två små uttrar, så nu kan jag äta pizza med gott samvete, haha!

Ndareba~!

1 件のコメント:

sara/angelit さんのコメント...

oh jag vill också ha pizza! fast jag inte har gått på träningarna på två veckor ^^;