2008/05/28

Pip pip

För några veckor sen fick jag nya grannar, familjen Talgoxe, som bestämde sig för att bygga bo alldeles precis ovanför mitt sovrumsfönster! Vilket jag inte har haft något emot. Ett tag i början hoppade herr Talgoxe omkring en del på min fönsterbräda mitt i natten så att jag vaknade, vilket var lite jobbigt, men jag hade ändå inte hjärta att ta bort dom. Och efter ett litet tag, slutade han hoppa så där, och jag har inte haft några fler problem med dom.

I helgen när jag var dålig underhöll jag mig väldigt länge genom att se på hur han hämtade mat till boet, ut och hoppa runt en stund på gräsmattan efter småkryp, sen in och lämna det till frugan, och ut igen och upprepa allt. Väldigt underhållande. Först var han ganska feg när han märkte att jag satt och såg på, men efter en stund så vågade han hålla på som vanligt.

Nu har äggen kläckts, och det piper som sjutton där inne! Inget som man hör från mitt rum dock (tack och lov för det), jag hörde det när jag stod utanför.

Exemplariska grannar, faktiskt.

0 件のコメント: