2008/05/14

Skorna Jag Väntat Hela mitt Liv på

T-shirt: SEX POT ReVeNGe
Kavaj: H&M
Byxor: SEX POT ReVeNGe

Halsband, kedja: SEX POT ReVeNGe
Scarf: Åhléns
Skor: JackRose


Efter två dagars användning av mina nya skor har jag kommit fram till följande: jag älskar dom, och ska jag vara helt ärlig känns det nästan som att det är Skorna Jag Väntat Hela Mitt Liv På! Högsta modet i Japan just nu (för män) och jag trivs som en jag-vet-inte-vad i dom!

Ovanstående bild är iofs kanske inte världens bästa vinkel på skorna så, här:

En sak som är värd att notera är: dom är ju mansstorlekar, och får därmed mina fötter att verka en aning större än vad dom egentligen är, och det är en typisk sak som kan ge påökning på mina redan allt för stora komplex och få mig att inte vilja ha på mig dom. Men faktiskt, nu gör det mig detsamma, det spelar ingen roll! Jag känner mig till och med bra i dom, att dom passar mig och min stil och får mig att känna mig bättre. Och det, mina vänner, är något mycket sällsynt.

Dom är supersköna också, mina fötter skriker av glädje när jag sätter på mig dom~! Inuti är det någon slags hålfotsinlägg, men japaner har ju helt annorlunda fötter så det har inte samma funktion för mig. Istället känns det som någon slags mjuk kudde som går från hälen till ungefär mitten av foten, super comfy! Den lilla klacken är inget besvär heller, den är precis rätt höjd för att mina fötter ska stormtrivas.
Det som kanske är lite bökigt är att de är så långa. Inget som jag är förtretad över dock, det är ju bl a därför jag älskar dom så mycket! Men jag menar att gå med dom. Jag har hur som helst lärt mig väldigt bra, bara efter ett par kvarter hade jag fått sväng på det, måste bara passa mig så jag inte tar för långa steg. Kan dock tänka mig att de inte är så bra lämpade att gå långa sträckor i stekande sol när man bara vill komma fram så fort som möjligt, men men. Jag har ju kvar mina creepers.
Fick igår ordentliga skavsår som sig bör (jag sparar er de saftiga detaljerna), men idag hade jag tre lager plåster och så var det inga problem alls!

Åh, de är verkligen underbara. Jag tror aldrig jag känt mig så fulländad i ett par skor! Här kommer lite bilder på detaljer bara för att jag känner för det.


För övrigt, mitt internet är fortfarande helt uägh. Men det börjar bli bättre.
Fick tillbaka min mastodontuppsats om Visual Kei idag, och det gick superbäst, woho!
Imorrn bitti är det nationella prov i engelska. Yay.

Ndareba~!

1 件のコメント:

Maja さんのコメント...

guud vad snygga! de passar dig sjukt bra :D livet verkar leka~