2008/06/22

Helooooo, Newww Yoooooork

Då var det bestämt till sist: Jag ska åka till New York!

Whoah!

Inte för att jag gillar USA nå vidare, men liksom... New York! *yay*

Eftersom jag inte följer med mina föräldrar när de åker till Bryssel (jag åker till Luleå istället, hehe) hade jag accepterat att jag för ovanlighetens skull inte reste utomlands nån gån i år, men nu blev det alltså av ändå! Varje år brukar min faster bjuda mig och min syster på en resa nånstans i ~en vecka ungefär, hittills har vi bl a besökt Paris, London, Wien, Paris igen, Dublin, Rom osv. Aldrig på mindre än fyrstjärniga hotell, äta på fina restauranger varje dag, gå på hundra miljoner sevärdheter, och så massa shopping såklart. Och själv bidrar jag inte med ett öre?! Det är lyx! Och något jag längtar till varje år. Och så den här gången bär det alltså av till The Storstad tvärs över atlanten! "Kan ju passa på nu när dollarn är så låg" sa hon, sure thing! tänkte jag och var på bra humör resten av veckan. Hon har varit där en hel del med sitt jobb också, så vi blir inte helt lost heller. Egentligen skulle vi åka nånstans under sommaren, men det blev så mycket och konstigt nu, så det blir på höstlovet istället.

Ojoj, jag är väldigt exalterad över det här! Det blir faktiskt första gången utanför Europa för mig också!

Well, nu ska jag ut i sommarstugan och tjäna pengar.
Ndareba~!

2 件のコメント:

Maja さんのコメント...

nej gud vad roligt! :D jag vill också åka till new york, det verkar vara fint där. din faster är ju helt underbar *__*

Maria さんのコメント...

NYC är TEH SHIT. Passa dig för långa, outhärdliga turistköer om du ska besöka några kända landmärken. Och försök hålla dig borta från de rykande gatubrunnarna. Utöver det - festa hårt och börja älska USA.