2008/06/17

Manatsu no Utage

Den 14:e juli håller NHK MUSIC JAPAN ett två timmar långt event som heter ~Neo Visual kei Manatsu no Utage 2008~, som hålls i NHK HALL i Tokyo. Banden som spelar är alice nine., AnCafé, LM.C, the GazettE, D, Nightmare, Plastic Tree och MUCC. Biljetterna är gratis men delas ut i ett lotteri, en vinst är två blijetter. En månad senare, 28 augusti, sänds evenemanget på TV i en halvtimme.

Jag är helt kär i såna här events, och just det här är som sänt från himlen! Om man stryker the GazettE och har AnCafé inom en parentes så är alla band såna jag håller kärt, och ett event med alla dom blir ju helt halleluja. Som förra årets upplaga, jag plockar fortfarande fram det ibland och tittar och känner mig glad, och önskar bara att jag kunde vara där.
Apropå events älskar jag också JACK IN THE BOX som Danger Crue arrangerar; visst är det härligt när ens favoritband byter av varandra på samma scen, så när de spelar med varandra på samma scen, då måste jag hyperventilera ett tag!

Ah, det finns för många events jag vill gå på!

0 件のコメント: