2008/06/19

Manligt eller kvinnligt

Nu hände det igen; någon trodde jag var en kille. Jag la upp några outfits på fruits på LiveJournal häromdagen, och fick en kommentar från en som var väldigt förvirrad över det hela. Det är inget som gör mig särskilt mycket, egentligen har jag tappat hoppet över min femininitet för länge sen. Jag har väl då ett ganska androgynt utseende... men samtidigt har jag fått en väldigt kurvig kropp! (För det är den, fast jag är tydligen ganska bra på att dölja den under stora t-shirts) Vilket gör det lite mer komplicerat, stilen jag vill ha är mode för män, men så kommer bröst och höfter och grusar mina planer. För dom är verkligen där och är ganska svåra att ignorera, blöh.
Ibland tänker jag att det skulle vara bättre om jag var kille.... inte för att jag liksom känner mig som en, och inte för nån annan djup anledning heller, utan bara för att mina klädstilar passar mycket bättre på manskroppar...!

Sen kommer jag att tänka på Ayumu, sångaren i Zwei. Jag har alltid tyckt att hon varit ascool på alla sätt och vis, fangirlcrush på hög nivå. Hennes stil är... typ stylish rockigt, utan att vara alldeles för punkigt typ... äh jag är sämst på att förklara. Men samtidigt som hon har en ganska rockig androgyn stil så lyckas hon ändå behålla den där feminima touchen, inte på ett gulligt sätt utan mer elegant och moget, hon är kvinnlig; inte tjejig. Och så otroligt vacker. Och åh jag beundrar henne så himla mycket. Megu är också galet snygg, men Ayumu tar ändå priset! (Kanske är det solglasögonen... haha.) Hon är lugnt en av mina största stilikoner.



Ayumu och Megu

Dom släppte en ny singel häromnyss, den 11 juni, DISTANCE heter den (och är deras sjunde, och andra under Universal Music). Den är grymt bra som det allra mesta de släppt, liiite för balladig för mig egentligen, fast den har växt hos mig. Jag gillar ju Pretty Queen, Watashigai no Uta, Dragon och såna låtar mest. PVn är ganska gullebulle trök, och det känns ovant med Ayumu utan solglasögon! (Och inget slår videon till Watashigai no Uta, mums!) Fast sidospåret, Koe, blev jag kär i på en gång, åh hennes röst är underbar. Zwei är poprock när det är som bäst! Och oj, jag känner att jag kan hålla på och fangirla dom ett bra tag till, så jag avslutar det här nu med den senaste bilden:

Ayumu är omgz het som vanligt, och Megu ehehe... plz to be losing the dreads, k? Eller näe förresten. Det ser ju jäkligt bra ut egentligen.

Ndareba~~~~

2 件のコメント:

Maria さんのコメント...

Jag tycker båda är grymt snygga. Är det något jag har varit avundsjuk på är det androgynitet. You got it, babe - work it!

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

ja. androgynitet, I wants it too!
och fan, heta brudar på morgonkvisten, it's good.