2008/06/04

Niornas bal

Idag när jag gick till min fiollektion stod det en lång rad fräsiga bilar med uppklädda tonåringar inuti på kö. Vilket jag då drog slutsatsen, efter att min lärare upplyst mig, att det var niornas bal idag!

Jag kommer ihåg när jag själv gick på den för två år sen... Jag gick tillsammans med en kompis, och vi hade en särdeles tjusig bil som var röd och vars märke jag inte brytt mig att komma ihåg. Vi åkte runt en sväng runt halva stan och visade upp oss först, det var kul. Själva balen var mindre kul. Det var trökig mat och trökig musik med trökig dans. Men men, jag har för mig att jag hade ganska kul ändå.

Jag kommer också ihåg att det var nästan lika varmt då som det är nu. (Seriöst, jag steks! Tur att det är svalt här i källaren.) Hursomhelst, jag viftade på som tusan med min solfjäder för att hålla temperaturen på en resonlig nivå, minns att jag hörde några säga "oj, det verkar väldigt varmt där inne! [i bilen]" Vilket det var, uägh, jag trodde allt mitt smink skulle rinna iväg långt bort! (Fast det gjorde det inte, det satt som berget hela kvällen.) Sen ut ur bilen och uppför röda mattan in till lokalen, inför ett enormt stort antal folk som såg på. Jag och min kompis hamnade i tidningen, med bildtexten "women in black", ehaha. Hon hade nån mörkmörkmörkblå långklänning, och jag själv hade nåt slags kurololi-outfit. Oj. Jag skyller på att jag inte hade förstått än att jag inte passar i lolita. Så jag var helsvart med platåskor, headdress, löshår, blek hy och svart smink. Ojsan hoppsan.
Jag bjuder här på en bild av yours truly för exakt två år sedan, enjoy och försök att inte skratta alltför mycket:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka så här i efterhand, mer än att jag ändå bör hålla mig till aristokrat. Eller?

Ndarebaaa

3 件のコメント:

sälen som är på jobbet! さんのコメント...

Den där bilden ser jääääättebekant ut! vart har jag sett? jag vill gärna se en bild på hela outfiten ;D
Anyway tycker jag (som gammalt mana-fan ^^;) att du ser skitsnygg ut.

Maria さんのコメント...

Dina sminkkunskaper är på en femtioelva miljarder gånger högre nivå än vad mina är.

sara さんのコメント...

alltså det där var supersnyggt! vadå itne passa i lolita? :O
tycker dock att du är en av de få som passar i aristokrat^^ men du kan ju blanda 8D