2008/06/25

P&L

Nu är stan så gott som helt invaderad av festivalfolk som ska gå på Peace&Love. När jag mötte Tove på resecentrum för att ta en fika (fast inte på resecentrum alltså) gick det knappt att ta sig fram. Själv har jag faktiskt en biljett, till fredagen. Känner mig dock väldigt opepp på att gå av olika anledningar; 1. Det finns inga band jag har lust att se, 2. Jag gillar inte festivaler nå vidare, 3. Jag har ingen att gå med. Men jag fick den där biljetten av mina föräldrar så jag känner mig ju lite tvungen till att gå. Blöh.

Har för övrigt laddat ner några hundra miljoner filmer igen som jag kollar på på kvällarna/nättera! Asano Tadanobu (min favorit, woho!) var med i ett par stycken som jag inte sett, Woman of Water och The Taste of Tea, i den senare var även Anna Tsuchiya med, så det var ju extra kul. Även en del koreanska och kinesiska filmer kom med, Touch of Fate bl a som var riktigt bra. Bäst hittills av det jag tog hem den här gången var nog ändå GP506 (aka The Guard Post) från Sydkorea, en survival horror-film om en militär trupp helt isolerade på sin vaktpost, och så sker ett massmord och det är mystiska grejs och blabla, asdålig på att förklara, men den är verkligen skitbra och en stark rekommendation! (Känsliga tittare varnas, haha) Men som vanligt hittar jag också en massa trökiga eller allmänt konstiga filmer också...
Samurai School!! Be a Man, yep, den är precis så fånig som den låter! Se den om ni vill få ett gott skratt och sucka åt den tröttsamma japanska macho-manligheten. (I den filmen hittar man inget annat än testosteron...)
Och nu har jag blivit en leecher också. Ops.

Hämtade ut tågbiljetterna idag också, så nu skriver jag här så att alla inblandade kan se:
Kommer fram till Luleå C den 10 juli klockan 07.26, och åker hem den 24 juli klockan 16.57.

Ndareba!

0 件のコメント: