2008/07/31

EGA perfektion


Jag känner mig väldigt inspirerad till EGA just nu. Ska jag vara helt ärlig, så skulle jag gärna vilja börja ha det på heltid! Har dessutom mycket lättare att känna mig snygg i det. Men det kommer jag inte börja med än på ett tag, eftersom jag inte vill ha det i skolan, och jag kan nog aldrig lägga ifrån mig min onii-kei/visual kei/goth-rock-punk/vaddetnuärjagharförstil helt heller.

Hursomhelst. De två här uppe, Asaki och MiTRu, (som de flesta säkert redan känner till) gör mig alltid förstummad. I synnerhet MiTRu (tjejen). Allt är perfekt med dom i mina ögon; koordinationen, accessoarerna, smink och frisyr, OCH de passar så fantastiskt bra ihop. Jag kommer på mig själv med att sitta med KERA-tidningen i knät och bara stirra på sidan de är på. De har dessutom nästan alla mina favoritmärken på sig; Moi-même-Moitié, Atelier BOZ, Alice and the Pirates, Vivienne Westwood, alice auaa. Som de också mixar med andra offbrand-saker. Jag blir verkligen glad och lycklig och inspirerad när jag ser såna vackra människor med vackra stilar. (Och min lycka höjdes ännu mer när de var med i nästa nummer också!)

Den här tjejen till höger, KUROE, har också lyckats perfekt. Det är så sällan man ser snygga aristokrater i KERA, så jag fick lov att skanna in den lilla bilden. Hon har också tagit allt en nivå högre, jag älskar när folk förstår att det är detaljerna som räknas för att göra ett helt lyckat outfit.

Vad gäller min garderob existerar den ungefär inte. Än. Men jag har blivit så pass inspirerad att jag nu lägger all min energi på att skaffa kläder och accessoarer till min EGA-garderob, jag har köpt nya skor som kommer snart, bjudit på två kjolar på auktioner (snälla säg att jag får som snälla snälla) och lagt upp en plan på vilka plagg jag ska skaffa härnäst. Även om jag mest har dom hängande i garderoben när jag är här hemma, så känns det bra. Den här stilen, Elegant Gothic Aristocrat, känns verkligen som MIG.

För övrigt har jag märkt att jag är väldigt svag för fjädrar i håret.

Ndarebane~~~


(Har postat lite bilder från när jag och Sara var ut och åt. Se här.)
Ndareba

1 件のコメント:

sälen on teh jobb さんのコメント...

Ååh ja, mer EGA till Ylva! Du är så himla snygg i det att man dör litet inombords varenda gång man ser dig.
Och herregud Mitru och Asaki är grym kärlek. Fast jag är så himla svag för Majas älskling Takuma (heter han takuma? nu står det still. Han som är med Sae).
Jag håller tummarna på kjolarna.