2008/07/31

Vin

Mina föräldrar har en stark passion för vin. På alla resor till Frankrike och Tyskland köps det lådvis med mer eller mindre exklusiva viner som de sedan sitter och avnjuter antingen i soffan framför tv:n eller med några andra på vinprovningar.
Hursomhelst, idag öppnade vi mitt födelsedags-vin, alltså ett vin de köpte året jag föddes; 1990. Superdyrt och superspeciellt osv osv från ett tjusigt vindistrikt i södra Frankrike som jag inte kommer ihåg vad det hette. Mina föräldrar var lyriska över detta fantastiska vin, men jag är egentligen inte så förtjust i vin över huvud taget. Så att så var det ju med det, och det var ju lite synd. Men det var lätt det bästa vinet jag druckit.

Ndareba!

1 件のコメント:

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

jag gillade inte vin förut men nu gör jag det! men jag är ganska kräsen. Men oftast dricker jag det min far köper, han har god smak :P