2008/08/29

Det finns hopp

Nyss hemkommen från Gunbritt Miller, mitt huvud är fullt av nya saker att jag nästan blir snurrig. Jag var hos henne i över tre timmar och gjorde en grundlig kinesisk undersökning, och det visade sig massor med saker, både väntade och oväntade.
Tydligen är jag mycket mer stressad än vad jag trodde, det verkade som om det var ett av det största problemet till varför jag är så trött. Men långt ifrån det enda, jag har både sömnbrist och syrebrist. Det visste jag iofs innan; jag sover extremt ytligt och vaknar väldigt lätt och jag andas väldigt diskret. Dessutom har jag väldigt lågt blodtryck.

Så fick jag akupunktur också, för att börja råda bot på problemen. Det var väldigt intressant faktiskt! Nålar i magen, armen, benen och huvudet. Det läskiga var hur allt stämde överrens med undersökningen, när hon satte nålen på foten; punkten för levern - stress och oro - sa hon att det kunde kännas lite extra; och det var den nålen som gjorde mest ont. Och dom på knäna, punkterna för njurarna som är för sömn (eh, tror jag), sjönk båda in lite extra mot benet. Mest ont gjorde den vid tummen, den nålen som förstärkte alla andra nålar. Eller, ont gjorde det väl inte direkt, det kändes lite när hon stack i dom, och det kändes en del när mitt chi kom fram (...) men annars inte nå särskilt.

Vi kom fram till några konkreta slutsatser:
Jag sover dåligt.
Jag andas dåligt.
Jag har brist på det mesta man kan ha brist på (vitaminer etc)
Jag är stressad och oroad.
Jag håller för mycket inom mig.

Har fått vitamintabletter och fettsyror (som också är bra mot mensvärk!) som jag ska ta en himla massa av, sammanlagt 15 kapslar om dagen! Imorrn bitti ska jag testa om min kropp inte "tål" mjölk, alltså om den tycker det blir för jobbigt att bryta ner så jag blir trött.
Jag har fått frön i örat. Jo, små frön i örat. Sju små svarta runda frön som sitter på speciella punkter som jag ska trycka på fem gånger om dagen. Och hur intressant är det inte att punkten för själen gjorde allra mest ont? Haha, så miserabelt det låter! Men ja, så kan det gå.

Nu ska jag sjunga. För att öppna upp och släppa ut känslor.

☆☆☆

2 件のコメント:

Maja さんのコメント...

oj. oj. himmel och pannkaka. skönt att det verkar finnas en lösning <3 och shit vad mycket piller och grejs! O_O det var ändå lite lustigt det där med själen :P fast usch, egentligen är det hemskt. hoppas att det funkar som du vill nu också. jag ser fram emot att höra om resultatet, det här är intressant!

Maria さんのコメント...

De flesta kanske tycker att det är flummeri. Jag tycker att det inte spelar någon roll, så länge det hjälper och man mår bra. Jag hoppas verkligen du mår bättre! 15 kapslar om dagen, herregud.