2008/08/26

Gruvis

Idag var det åter dags för Gruvstugan. Det är alltså där jag har bildlektioner, två heldagar i veckan. Det är ett fint hus faktiskt (på utsidan iaf, insidan är väl... tja.), byggt år 1919 och ursprungligen till som arbetarbostad åt gruvarbetarna. Den ligger ungefär tusen mil från min, eh, vanliga skola, precis på kanten av Falu koppargruva. Alltså verkligen precis på kanten; går man 30 meter åt höger trillar man ner i gruvan. (Eller inte, det finns ju stängsel, men ah.)

Hm, nu kommer jag inte alls ihåg vad poängen skulle vara med det här inlägget.

....

Idag började vi med akvarell. Självklart skulle vi måla av frukter. Jag gillar inte akvarell så mycket, det är svårt och jobbigt och knepigt, fast egentligen blev jag nog ganska nöjd ändå. Men usch, den där melonen höll jag på med i evigheter. Sabla melon, I HATE U. So much.

......


See ya☆

(Jag mår nästan helt bra i magen nu förresten. Tack för omtanken, ni är bäst♥)

0 件のコメント: