2008/08/23

Värsta på länge

Jag vaknar tidigt av en alltför välbekant känsla i magen. Gå upp, på toa, ta tablett, gå och lägga sig igen. Tar fram min walkman, ligger still och hoppas att det ska gå över fort. Ett tag senare har det blivit värre, hämtar en hink att ha bredvid sängen efter att ha spytt några gånger - otillfredsställande eftersom jag inte ätit något. Jag klarar inte längre av att lyssna på musik, smärtan tar över alla sinnen. Kudden är fuktig av tårar, ibland hörs kvidanden. Inga tabletter fungerar, vetekudden bränner mot magen. Efter flera timmar kommer mamma in med ett gult och grönt piller; supersmärtstillande mot sjukdomar. Jag sväljer det, men smärtan avtar inte, istället blir jag avdomnad och somnar till slut. Sömn. Det enda som fungerar.
15.30 vaknar jag. Har yrsel, som en bieffekt till pillret, är darrig och helt utmattad.

Det gör mens med mig. Nu är det bara att hoppas att de närmaste fyra dagarna inte blir likadana.

3 件のコメント:

zoraboa さんのコメント...

uuuh, stackars ylvz ;A;
varför finns det inget som funkar >_<

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

stackars baby *hugs* :( mens just sucks with us, huh. Och mest med dig. Hoppashoppashoppas det är bättre imorrn.

Maja さんのコメント...

nejmen herregud! D'': stackars stackars dig, jag tänker på dig! kram kram kram <3