2008/09/02

Agehaaaa

Imorse plingade det på dörren strax innan jag skulle gå till bussen, och in ramlade två paket! Det ena innehöll ett nummer av Rock on J, som jag helt enkelt var tvungen att köpa för att stilla min extrema shoppinglust för nån vecka sen.
Det andra innehöll Ageha med MUCC. (limited edition) Och ok, för det första älskar jag omslaget! Det är verkligen så himla snyggt, och jag gillar också att Miya och Satochi är i förgrunden. Och som nån på LJ sa; "...who let Tatsurou dance?" haha, det är lite lustigt! Men ah, himla himla snyggt, vilket också betyder att postern är urläcker...!
Jag älskar Ageha. Alltså, jag är helt tagen av den! Jag har inte så värst mycket för PVn, men själva låten; helt underbar!! Det är inte klokt vad jag knarkar den! Jag älskar hur verserna är tyngre med hårda riff, och hur den sen spricker upp i refrängen med en underbar melodi. Som jag för övrigt alltid får på hjärnan.
Sidospåret Aoi mori är... intressant, helt klart! Min första reaktion var "...wft", men när den väl kom igång tyckte jag mycket om den. Ganska annorlunda! Defenitivt nåt som kommer spelas ofta.
Och Concrete 082, som är sidospår på the regular edition, är öh, lite sådär. Den börjar asbra men sen blir den lite för snäll för mig tror jag, fast jag gillar att de gör nåt i en annan stil och jag tror ändå den kommer växa hos mig.

Jag är så glad att de har gjort något som jag verkligen älskar igen! Jag får den här välkända lite pirriga känslan när nåt är riktigt, riktigt bra. Gud, dom kommer nog aldrig sluta vara mitt favoritband, vad dom än gör.

Men alltså. DVDn. !!!!
Jag bokstavligen rullade på golvet av skratt när jag såg den! Den är helt, helt... åh gud. Det är ungefär så att Tatsurou, Yukke och Satochi gör värsta practical joke på Miya The Leader, där intervjuaren låtsas vara helt tänd på honom! De är ensamma i ett rum och intervjuaren gör små intressanta närmanden på Miya, övervakade av 6 gömda kameror, och så sitter de andra och garvar åt honom. Åh, Miya's min när de kommer in sen......!! Alltså, det är så typiskt dom att göra nåt sånt! Gud, vad jag älskar dom~~~!♥

Well! Nu har jag en massa nya posters! MUCC, Plastic Tree, Nightmare, och så den superflashiga signerade Kagrra, som jag fått tillbaka nu. (Plus en med D'espairsRay, men den var så ful så den hänger jag inte upp.) Jag behöver göra seriös ommöblering på mina väggar nu, ugh, måste använda hjärnan....

Ah, jag längtar till Taste of Chaos!!

See ya~☆

2 件のコメント:

laplacedemon さんのコメント...

omg gillar du oxå mucc??
och omg var du på TOC!!

... eller wait jag såg dig där XD

Quarter Void さんのコメント...

jag var ett hardcore fan tills för nåt år sen, nu gillar jag dom inte lika mycket. Och jo, jag var på TOC, har skrivit massa om det i bloggen om du orkar backtrack :)