2008/09/05

Fioliolej

Hade min första fiollektion för året idag, och är i och med det inne på mitt fjortonde år som violinist! Det var verkligen kul, har knappt spelat nånting över huvud taget i sommar, och vi började med en kul folklåt med dubbelsträngar.
Många gånger har jag tänkt att jag kanske ska sluta, men det är bara för att jag varit trött efter skolan och inte orkar ge mig ut till musikskolan i regn och rusk. När jag väl är där älskar jag ju att spela!
Min lärare frågade mig om jag ville vara med och spela i en konsert, och jag sa ja. Det är väldigt ovanligt för mig! Normalt brukar jag tacka nej till allt sånt, och jag har inte medverkat i nån konsert sen jag slutade spela orkester för ett par år sedan. Men jag har hört en del om denna eftersom min mamma är med och arrangerar (och jag har illustrerat en affisch till den) och det verkar kul. Min lärare sa att han skulle bli lugn om jag var med, så jag kör på det!

För övrigt är jag väldigt kär i min fiol. Den har sånt underbart ljud, och så är den himla vacker också! Kommer från Kina, byggd av Shun Bao Chen år 1996.
Nödvändigt vetande?

ndareba!

2 件のコメント:

zoraboa さんのコメント...

Ladda upp en bild på fiolen, vetja

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

jag älskade att se dig spela fiol :)