2008/10/07

En dag i mitt liv

Jag kom på att det var länge sen jag skrev vad jag gör. Alltså i mitt liv. Det kan bero på att jag inte gör så mycket intressanta saker, men nu tänkte jag för omväxlings skulle berätta om min dag.

På bilden på Gruvstugan har vi börjat med grafik. Det är asroligt! Idag gjorde vi tryck med linoliumplattor, först skisser på papper och så föra över det på plattan, och så karva ut. Med tvärtom-principen, att det man karvar blir vitt och det som blir kvar blir svart. Det var underbart roligt, grafik är underbart! Mitt motiv var en solnedgång vid vattnet, med tre små figurer i förgrunden. Det hela skulle nog blivit mycket stämningsfullt och djupt om inte den ena figuren hade ett superfånigt skitglatt flin.
Efter skolan satte jag mig med Johanna, Mathilda och Karin på biblioteket och jobbade färdigt på religionsarbetet. SÅ SJUKT TRÅKIGT vi typ kröp på väggarna av rastlöshet. Men det blev färdigt hursomhelst. (...bara en vecka för sent.)
Sen fick jag lov att springa till bussen.

Det var min dag idag. Nu ser jag varför jag inte skriver sånt här så ofta.


Mina skor från Metamorphose kom idag. Mina drömskor. De passar inte. Så nu tar jag livet av mig okthnxbai.


Min knäpp på Mads Mikkelsen har inte lagt sig. Har sett en hel del engelska filmer såklart, men också så himla många danska filmer och tv-serier. När jag gick ut och hörde grannarna prata blev jag helt förvånad och fattade först ingenting, tills jag fattade att de pratade svenska, inte danska! Ska jag ta det som en varningssignal?

Ndareba!

2 件のコメント:

sara さんのコメント...

uäh, det är så sorgligt med skorna! D:

men det är roligt att höra lite vad du har för dig på dagarna

Okage さんのコメント...

Omg sug med skorna D: vad är de för fel passformsvis?