2008/10/20

Jag är arg...

...på bieffekterna av tabletterna jag tagit för att minska min trötthet. De funkar på det planet (eller om det var akupunkturen, I dunno), men istället har jag fått asdålig hy! Alltså det har inte varit så här dåligt på.... nånsin!! Har slutat med de sablans tabletterna, och redan märker jag en liten förbättring. Herregud.

...på mitt hår. Väx ut nån gång!!!

...på doktorer. Jag besökte en gynekolog förra veckan för att försöka få nån lösning på mina problem med mensvärken. Det första hon gör är att snabbt skanna mitt utseende uppifrån och ner med ett misstänksamt ansiktsttryck. Så börjar vi prata och hon frågar vad jag provat för värktabletter, jag svarar att jag provat alla och de funkar inte.
"Du vet väl att du måste ta tabletterna när det börjar göra ont?"
Ja det vet jag, jag är väl inte född igår!! Vidare föreslår hon att jag ska börja äta p-piller, jag säger att nej, jag vill helst inte göra det.
"Du vet väl att du kan bli med barn sen om du vill?"
........ GAAHHH
Jag avböjde den (frivilliga) gynundersökningen. Hade helt enkelt ingen lust att låta henne gräva runt i mina nedre regioner. Som avslutningsfras tillägger hon, med ett sjukt psykotiskt pillimariskt flin;
"Du vet väl att du måste göra det nån gång?"
Jag kommer få mardrömmar.

0 件のコメント: