2008/10/13

Total MUCC bliss

Jag kan nog lugnt säga att Sara och jag stod ut en hel del på festivalen igår, i alla fall var vi de enda i EGA och så totally fab så det finns inte! (fast mest Sara.)

Vi kom till Fryshuset runt kl 16, precis då insläppet började. Det var lite kallt och mycket blåsigt, och jag kände mig allmänt opepp på hela tillställningen. Men så när vi kom in visade det sig att MUCC helt spontant hade ordnat en signering som skulle äga rum vid 18.30!
!!!!!!!!!
Jag fick en halv hjärtattack!!
Åh, om jag hade vetat det i förväg skulle jag tagit med min Live Chronicle! Aah, varför varför gjorde jag inte det! Hur som helst fick man en poster, så det var ingen fara på det viset. Men, jag hade gärna velat visa att jag ju är deras fan sen tusen år liksom....

När de sen kom ut och satte sig..... näe alltså gud. Jag känner redan hur mitt ordförråd börjar sina. Hur kan man beskriva en sån känsla??
I kön hade jag försökt tänka ut lite olika grejs jag skulle säga till dom, men när jag väl stod där och såg dom i ögonen blev jag såklart skitnervös och sa bara "Hej!" "...can I hug you?" och "thanks~!!"
Alltså GUD jag trodde aldrig nånsin i mina vildaste drömmar att detta skulle hända!! Men här sitter jag ändå, med deras autografer, och har pratat med dom och kramat om dom allihop! Det känns så himmla overkligt...!
Och så glad jag är att det var här på Taste of Chaos som de valde att ha signering! Det bettyde att man kunde ta tusenmiljoner kort, och att man kunde hänga kvar runt dom tills dom gick. Total bliss.



Alltså ÅH, jag kommer aldrig att glömma dessa ögonblick!!

Efter signeringen var vi båda helt uppjagade och fulla med adrenalin, och när MUCCarna hade gått iväg gick vi och satte oss i en trapp och var helt uppjagade och fulla med adrenalin medan vi väntade på att deras spelning skulle börja. (Vi lyssnade inte på några andra band.)

När så klockan närmade sig 20.45 gick vi in till Arenan. Och så äntligen började 666 spela i högtalarna, och de kom ut på scen! Första låten var Ranchuu, omg oldies♥!
Och ja, vad mer kan jag säga utan att fortsätta låta som en pantad fangirl... De är helt enkelt det bästa bandet nånsin. Och det bästa live-bandet. En konsert med dom är en hel upplevelse! Jag älskar hur de beter sig på scen!!

Och Tatsurou's sista ord innan de gick av scenen var
"See you in spring!"
♥♥♥

Setlist:
666 (intro)
Ranchuu
Fukuru no yurikago

Saishuu Ressha
D O G
Shiva
Shadan
Shion
FUZZ
Ageha
Libra


Fast, jag är inte helt säker på ordningen där i mitten. Men jag brukar aldrig nånsin komma ihåg setlists på konserter, så att jag ens minns alla låtar det spelade är egentligen ett mirakel.

Efter MUCC gick vi. Köpte Ben&Jerry's och åt upp hela på två sekunder medan vi inte kunde tro på vad vi just varit med om.
Det var helt klart den andra lyckligaste dagen i mitt liv~!!!
(Den första lyckligaste var första gången jag såg dom live.)


Jag har mer bilder på min bilddagbok, so go check it out! Förresten, det är Sara som tagit alla bilder på dom, jag kunde inte riktigt koncentrera mig på kameran när de fanns i närheten..

See ya ☆☆☆

2 件のコメント:

Maja さんのコメント...

Fukuru no yurikago!!!1111 OCH Shion! OCH FUZZ! OCH D O G! Jag döööör. men åh, vår!!!

zoraboa さんのコメント...

FUZZ, shion och fukuro no yurikago, jag dööör också ;_;
tre av mina favvisar ju!