2008/11/10

Från menuett till hiphop

T-shirt: SEX POT
Jeans, hoodie: H&M
Skor: ROOTS
Accessoarer: Vivienne Westwood, SEX POT, Algonquins

Oj, det var så länge sen jag gjorde ett dagens outfit, har typ glömt bort hur man gör.

Idag var jag på repetition för en konsert som är på tisdag, den heter Från menuett till hiphop och innehåller just det. Han som dansar streetdance är verkligen hur grym som helst! Kändes lite ovant, har inte setat i orkester sen jag slutade i BUS (Borlänge Ungdoms Symfoniker) för över två år sen. Träffade också lite folks från min högstadieklass; fyra stycken. Killarna kände jag knappt igen, de hade blivit så långa och smala, jösses! Jag och Angelica snackade på rätt bra där också, det var skojs. Anywho, på tisdag är det alltså, först en på förmiddagen för skolbarn och sen en på kvällen för övriga intresserade. Och det är slutsålt!

För övrigt har jag lite smått panik över mitt projektarbete, det går så in i helvete trögt. Jag har ingen inspiration alls. Jag får tusen idéer, börjar rita, och upptäcker sen att det där går ju inte alls bra. Men så igår satte jag mig vid datorn och fjantade lite, och så dök det äntligen äntligen upp en genomförbar idé! Det blev en grafisk bild (som kan beskådas här) väldigt enkelt utförd, men jag gillar det verkligen. Borde göra mer sånt, det blir snyggt och det är lättare att komma på motiv.

En annan glad nyhet (för mig i alla fall) är att Elict kommer hit på fredag! Hon ska få ta över min kära hammare till Lavi-cosplayen, som just nu står i sommarstugan och dammar, vilket blir underbart för hon gör den bästa Lavi jag vet. Och så erbjöd hon sig plötsligt att själv åka hit och hämta den, och därmed hälsa på mig över en helg! Jag blev lika överraskad och glad som när Sara helt plötsligt köpt tågbiljetter hem till mig i somras. Komma hit och hälsa på mig?? Wow!♥

See ya☆


PS jag tänker inte gå på Uppcon.

0 件のコメント: