2008/11/29

Mot Tokyo

Nu har jag anmält mig till skolan i Tokyo! Eller rättare sagt, i onsdags gjorde jag det. Anmälningsavgiften och avgiften till visumansökan ska betalas, sen går 1-2 veckor till de skickar fakturan för kursavgiften och all information om skolan. Jag åker via SI, tycker det blir lite mer bekvämare och man får mer hjälp med allting man (jag) behöver hjälp med, plus att det är relativt billigt.
Jag bokade också studentrum för att ha nåt för säkerhets skull, men jag ska med all min kraft försöka hitta en egen lägehnet innan. Får seriös och allvarlig PANIK när jag tänker på att dela kök och badrum (!) med andra studenter!! Huga, nej tack säger jag bara! Men om det blir panik och jag inte hittar nåt annat får man väl uppoffra sig en tid.

Känner mig knappt nervös än, det är ju ännu lång tid kvar; kursstart 1 oktober. Men det kommer nog! I nuläget vet jag ju inte ens om jag åker ensam...! Skulle bli glad och lättad om jag inte gör det, dels för att lugna mina nerver vad gäller allt praktiskt som att fixa med lägenheter, räkningar, eller bara det att ta sig från flygplatsen, sånt som jag har en tendens att bli hypernervös över. Men också för att, det här låter töntigt, delad glädje är dubbel glädje! Skulle vara så kul att ha nån/några (ni vet vilka jag syftar på höhö) med sig som man kan dela alla intryck med och helt enkelt ha vänner där borta på andra sidan jorden!
Hur det än blir med det kan ni nog räkna med en explosion av inlägg.

Jag blir glad och uppspelt när jag tänker på det, kommer väl bli mer när jag får all info om skolan. Nu ska jag återgå till att leta lägenheter!

10 månader kvar! (Det känns som ingenting)
See ya☆

3 件のコメント:

Okage さんのコメント...

ååh jag är så avis på dig/er, jag skulle nog aldrig våga *A*

Maja さんのコメント...

10 månader ÄR ingenting!

Leslie Le Vane さんのコメント...

åh, åh! avundsjuka! Om jag åker blir det nog om två år -____- lååång tid!