2008/11/01

One-on-one wih Obama

3 dagar kvar....

Jag skulle inte tro att det är någon hemlighet vems sida jag är på inför presidentvalet i USA; senator Barack Obama. Jag tror inte att allt kommer bli guld och gröna skogar om han blir vald, men jag vet att mycket kommer bli så mycket bättre än det är nu. Jag räds för tanken att John McCain skulle bli president, när jag lyssnar på hans tal vill jag helst göra nåt annat. Dessutom är han så gammal! Det skulle mycket väl kunna hända honom något, och om det gör det, ja då sitter hon där vid makten; Sarah Palin. Henne är jag allvarligt rädd för!

Har ingen aning om hur resultatet kommer bli på tisdag. Alla opinionsundersökningar i USA visar på ett jämt resultat, men med Barack Obama i ledning. Senaste från CNN visade att han hade 291 elektorer, jämfört med McCain's 160. (Det krävs 270 för att vinna) Men det blir mer utjämnat nu mot slutet.... De amerikaner jag pratat med under förra veckan har alla varit bombsäkra på att Obama kommer att vinna, men själv är jag inte så säker. I slutändan kan det mycket väl bli en rasfråga. Jag är så himla nervös över vem som kommer vinna!

Men det är nästan så jag vill registrera mig i USA bara för att få rösta på Barack Obama, jag håller med nästan allt i hans politik. Och så är han en underbar talare! Jag har kollat på hans closing argument i Ohio flera gånger, alltså förutom de gånger jag såg det när jag var i New York. Uh... jag håller seriöst på att få världens crush på honom, och det är ju lite jobbigt.



☆VOTE FOR OBAMA☆

0 件のコメント: