2008/11/20

Öppet hus

Världens längsta skoldag. Första lektionen svenska, lyssna på ett par föredrag och sedan hål. Lunch med äckliga chicken nuggets och goda potatisklyftor. Andra lektionen naturkunskap med prov som bara känns för jävligt. Hål. Engelska, som vanligt superonödig, gå dit för att säga vad mitt projekt ska vara, gå iväg 45 min, gå tillbaka och äta chokladkaka och sen slut. När lektionerna är 3 timmar är det som att min lärare inte kan sysselsätta oss ordentligt.. Men jag upptäckte att det finns ett par tvillingbröder i min grupp! Vilket visar det stora intresset för teknikkillarna som sätter sig längst bak i klassrummet och är tysta. (Esteter + teknikare = no no) Hur som helst tycker jag det är väldigt lustigt nu, men borde kanske försöka glo på dom lite mindre.
Efter engelskan buss ner till stan och så promenad upp till gruvstugan. Vara där i ett par timmar med Mathilda (ett bäcksvart pannrum kan vara ganska creepy) och sedan stå och jobba med leran medan massa 15-åringar med föräldrar glor på en. Jag tänkte ju ta med kameran och visa vad jag håller på med egentligen, men det glömde jag.
Efter det promenad till bussen, som inte kom förrän en halvtimme senare, och--




Är det inte dags att jag börjar blogga om nåt intressant snart?

1 件のコメント:

Leslie Le Vane さんのコメント...

teknikare är läskiga, kan inte annat än instämma (och framförallt ointressanta)