2008/11/23

Saco-mässa + no moar Vivi!

"Intresserad av att studera utomlands? Det är Japan va? Ta den här broschyren."
Och sen sa de inte mer till mig. Gick på SI's föreläsning också, och ja... det verkade ju bra såklart. Jag är faktiskt ganska så säker på att jag åker med dom, då är det bara kvar att anmäla sig.
Förutom det var saco-mässan ganska onödig, jag tittade inte på nån annan utbildning eller nåt jobb.

Hur det än var med det så hade jag trevligt med Emmelie som jag mötte upp i början av mässan. När vi var färdiga med den gick vi ut och drev planlöst ut på stan hela dan (åh det rimmar!). Såklart gick vi en sväng in på Åhléns City där vi fick reda på att de ska sluta med Vivienne Westwood. WHAT? WHY?? Nu kan man ju aldrig mer impulsköpa Vivi utan måste beställa allt från utlandet! Åh paniken....!!! Tydligen är hon väl inte tillräckligt populär här men jag förstår bara inte hur det kan komma sig. Och varför finns alltid alla stora märken överallt utom Vivienne Westwood? GAH!!!

På kvällen åkte jag hem till Ingrid, vi bakade blåbärs- och äppelmuffins och såg på Barnhemmet. Det är mystiskt att även fast hon flyttade hemifrån för typ 2,5 år sedan verkar våra hjärnor fortfarande vara sammankopplade... Ah, släkt.
Idag gick jag upp och råkade väcka Emmelie när jag ringde henne, och det blev inte att vi sågs. Så jag hade dagen hos Ingrid då jag, förutom att sitta på golvet och äta pasta och göra fot-fight, slukade 6 volymer Monster av Naoki Urasawa. Jag säger bara: LÄS DEN OMG!

Yes, ok. Dumma vem-som-nu-bestämde-att-de-ska-sluta-med-Vivienne-Westwood-på-Åhléns.
See ya☆

2 件のコメント:

emmelie さんのコメント...

Jag har hittat lite tröst!
och I sverige och allt:

http://www.sancy.se/

Kolla under tabben : designers.
You will find something you like :3

Ghad sorry för allt .__. strömmavbrått lpter som en dum ursäkt men försök lämmna ne storgråande 12 åring ( som är min lilla syster) själv T__T

Leslie Le Vane さんのコメント...

ang. att plugga utomlands (aka. Japan :P) är det annars betydligt billigare (gratis med själva utbildningen) att läsa ett år på högskola/universitet och sedan ta ett utbytesår via dem, det skall jag göra iallafall!

Tja, åhlens var så jävla otrevliga iallafall, så jag ville inte handla hos dem anyway .___.