2008/12/19

En arg papperskorg

Nu är det jullov!
Vilket innebär: en termin kvar! Sen är jag fri som fågeln och alla bekymmer kommer.
Sen höstlovet ungefär har jag arbetat med lera på torsdagar, och igår på Gruvstugan tog jag några bilder på mina kreationer.

Detta är den första, som jag är väldigt nöjd med! Den är kanske 50-60cm hög. Blev helt annorlunda från skissen, men det gör inget. Jag gillar putmagen den fick, haha! Än så länge är den bara bränd, men efter jul ska jag måla den också.

Det här är den andra, något mindre som blev klar igår och som bara behövt en och en halv dag. Påminner mig om en agressiv blodigelsjögurkspapperskorg av något slag. Ah, den är bara så... knäpp! Vet inte vad jag ska tycka om den! Den levde i alla fall sitt eget liv när jag modellerade den, och den är ungefär helt tvärtom av vad jag från början hade för avsikt. Nåja! Den ska också brännas och målas.
Jag gillar att jobba med lera.♥

Nu ska jag packa ihop lite saker och åka tillbaka till Falun, jag och några vänner ska baka pizza, äta Ben&Jerry's och titta på tusen filmer. Myspys!
See ya☆

2 件のコメント:

Maria ♥ さんのコメント...

Den med putmagen - WANT!

Okage さんのコメント...

gud, dehär kändes oväntade på nå vis(hade jag gissat vad du gjorde i lera hade jag nog inte sattsat pengar på sura soptunnor direkt XD), de påminner mycket om en av mina bästa vänners lerskulpturer ^^