2008/12/27

Julen är slut, äntligen

Alla är glada på julafton. Julmat och julgodis i alldeles för stora mängder, massor av fina julklappar, allmänt gå runt och ha astråkigt, och nu på annandagen är alla trötta på varandra och halvbråkar hela tiden. Det är skönt att julen är över nu, mest har jag som vanligt inte haft något att göra. Förutom att äta.
Julklapparna är jag så glad över, materialistisk som jag är, och vissa är ju såna vi köpte i New York som jag bokstavligen längtat halva höstterminen efter.
I förmiddags var vi på Nationalmuséet och såg på trompe l'oeil-utställningen, Lura ögat. Har velat se den sen augusti, och det var verkligen kul! Bästa utställningen jag sett på länge tror jag. Se den om ni kan! (Men skynda er, den slutar 11 januari.)

Imorrn bär det av till Luleå. Jag ser fram emot det såklart, men inte själva resan.... Usch åka tåg så satans långt! Hur som helst. Tror jag måste gå och sova ett slag, är astrött. Det här blev ett tråkigt inlägg, men glad fortsättning på er!
See ya!

2 件のコメント:

zoraboa さんのコメント...

Ja, du kommer snart, saknar dig!

Maja さんのコメント...

aaaahhh jag kan inte vänta! jag längtaaaarr