2008/12/06

Worrying makes you sick

Jag har som regel väldigt svårt att slappna av, och går alltid omkring och tänker på saker och ting. Och ibland tänker jag helt enkelt för mycket. I flera veckor har jag gått och tänkt och oroat mig över vissa saker; paniken över projektarbetet, som jag inte riktigt vet hur jag ska få ihop när inspirationen saknas helt. Oro över hur det blir i Japan, nu när valutakurserna är åt helvete funderar jag på hur jag ska ha råd att leva. Samt om jag åker ensam eller ej, eftersom jag inte vet oroar jag mig över det och hur jag ska klara mig ensam första tiden. Oro och stress över julklappar, kommer jag hinna färdigt allt? kommer jag ha råd? VAD ska jag skaffa? Samt en dos av den vanliga stressen från skolan, blandat med att jag stänger inne mina känslor.
Detta har jag alltså gått och oroat mig över och stressat upp mig för, tills jag helt enkelt klappade ihop mentalt och det var därför jag inte kunde gå till skolan i onsdags. Jag oroade mig till och med så pass att min mens försvann. Och nu, när jag varit hemma två dagar och kurerat mig genom att äta fruktsallad och helt enkelt sluta tänka mår jag bättre, och idag kom mensen.
(Vilket ju inte direkt är en höjdare, jag var i skolan idag och höll föredrag om satanismen, sen fick jag lov att åka hem igen.)

Det jag måste göra nu är att inte tänka för mycket på framtiden och samtidigt intala mig att allt kommer fixa sig på ett eller annat sätt. För det gör det. Min hjärna vill bara inte inse det utan förvrider allt och gör mig orolig. Ah, worrying makes you sick indeed.

1 件のコメント:

Maria ♥ さんのコメント...

Allting fixar sig alltid. Lösningar kommer fram när man slutar jaga efter dem.