2009/01/17

Dagens funderingar

Det händer att jag försöker ta vettiga egobilder på mig, men alla kort blir bara helt bedrövliga. Och då menar jag HELT bedrövliga. Såna dagar tar jag bara nåt och använder mycket högexponering. Idag är en sån dag.

Idag är också en kall dag. - 15 grader är inte att leka med. Speciellt inte då det var +1 med vårsol igår, och speciellt inte då jag hatar kyla! Den gräver sig in i min kropp och sitter kvar timmar efter att jag kommit in. När jag är ute drar jag upp halsduken över näsan för att den inte ska trilla av, men då kommer såklart kondensen up mot ögonen och kristalliserar mina ögonfransar och min lugg, så sminket kladdar och håret blir frissigt.
Jag hatar vinter.

Apropå min lugg känner jag för att spara ut den och göra nåt spejsat. Men jag har ingen aning om vad det skulle vara förnåt, och under tiden hänger den bara där och är alldeles för lång...

Och nu är det helg igen. Det känns nästan som om jag varit ledig hela veckan! Den här terminen kommer bli så slapp att min hjärna kommer smälta och rinna ut genom näsan eller nåt. Den som sa att estet är en slö linje har RÄTT.

Och oj, jag känner att det här inlägget fick en ganska dyster ton, fast egentligen är jag på rätt bra humör! Tja, jag var det innan jag tog egobilderna i alla fall, haha!

See ya☆

1 件のコメント:

Maja さんのコメント...

oj vad jag känner igen mig i halsduks-andedräkts-dilemmat. jag vill ha sommar NU.