2009/01/27

In the rain and in the snow, I got the funky flow, but now, I really gotta go

Igår raserade jag och några andra pepparkakshus hemma hos Tove. Mm sweet!

När huset var slut satte vi oss och spelade världens bästa spel:
PaRappa the Rapper!
Ok. Den som vet vilket spel det är får 50 poäng och en kanelbulle. Hittills har jag inte träffat nån förutom jag och Tove som spelat det!
Det är ett sånt galet spel, helt sjukt och... bisarrt! (Notera dock att det är originalversionen från 1996 som gäller.)

Det handlar alltså om PaRappa, en rappande hund som är animerad på ett sätt som gör honom och alla andra tunn som papper (i en 3D-värld). PaRappa är kär i en brud som är en blomma och heter Sunny Funny (....), och försöker vinna hennes hjärta. För att göra det ska han träna hos en lök på en dojo (...se bild), skaffa körkort av en älg, lära sig tjäna pengar av en groda på en loppmarknad, baka en havsdjurs-tårta hos en höna, rappa sig förbi en toalettkö, samt uppträda på en fest.
Efter anvisningar ska man trycka på de olika knapparna så att han rappar det som mästaren gör. Faktiskt svårare än man kan tro, fast vi klarade hela spelet på knappt två timmar har jag för mig. Förra gången jag spelade det, när kan det ha varit...? I början av högstadiet tror jag. Då klarade vi det inte alls, haha!

Och alltså, det här spelet.... det är helt insane!!!
Spela det om ni kan, jag skämtar inte!
Galet är ju också att jag kan nästan alla låtar utantill också... om jag plötsligt börjar rappa en mystisk låt, då vet ni nu var det kommer ifrån!

"Kick, punch, it's all in the mind, if you wanna test me, I'm sure you'll find, the punch I'll teach ya is sure to beat ya, never the less, you get a lesson from teacher now: kick!!"
"I'm workin' in the flea market so early, I've been workin' here since my mama was a baby. Just because the rythm is slow, doesn't mean that you can't flow.."
"Put the cake in the oven for a while, leave it there, come on, clean the pile!"

Å herregud. Antagligen kommer jag ha alla dessa sjuka låtar sporadiskt på hjärnan i... resten av mitt liv. Och jag skämtar inte.
Till sist:
Haatatatatatatatatatatatatah!

4 件のコメント:

Okage さんのコメント...

Haha, ja totall gibbade dehär när ja va liten, hit med 50spänn XD
ja kanske borde spela om de, ja mins att ja älskade de, jag tyckte specielt löken var rolig. det är nått med bara ordet. lök.
still make me happy -3-

zoraboa さんのコメント...

Oh, haha, det är ju en klassiker :D
Jag har dock aldrig spelat det själv.

m(~__~m)~~~~ さんのコメント...

nej jag har inte heller spelat det, men visst har jag känt till det! ;O många kanelbullar blir det.
Jag känner ju att vi är nördiga gänget.

BroderShinto さんのコメント...

jag har spelet, fast till psp ^^