2009/01/11

Min multibla personlighet

Jag har för länge sen gett upp tanken på att bestämma mig för en enda klädstil och helt fokusera på den. Det är helt enkelt fysiskt omöjligt! Precis som jag lyssnar på tusen olike sorters band, gillar jag tusen olika sorters kläder. Hur som helst har jag i alla fall två stilar, och båda slukar lika mycket pengar. Vilket resulterat i att jag har två olika garderobsuppsättningar, där ingen av dom är särskilt fullständig eftersom jag lagt hälften av pengarna på den andra delen...

Till vardags har jag den här Visual/onii-kei/whatever-den-nu-heter-stilen. Det finns ingen chans att jag kan lägga av med den, jag känner mig bekväm och som mig själv i såna kläder. Jag är ju lite tomboy av mig, man kanske skulle kunna säga att den här stilen matchar min personlighet. Jag älskar creepers över allt annat, och jag får hjärtklappning när jag ser nya kläder från JackRose! Jag ser på snubbar i band jag älskar och tänker "Wow, så där vill jag se ut!".

Två av mina favoritmärken: JackRose och SEX POT ReVeNGe

Och så har vi EGA. (Elegant Gothic Aristocrat) Det finns inte heller någon chans att jag kan lägga av med den stilen.... I såna kläder känner jag mig elegant, värdig och framförallt snygg! Mitt självförtroende är som högst när jag ser ut så, det passar väl min kroppsbyggnad bäst att ha långkjolar med åtsittande midja antar jag? Med skyhöga platåskor, böljande kjolar och blusar med krås är jag i mitt esse! Jag klär mig inte så ofta i EGA då det mer sällan bjuds på tillfällen, men när jag väl gör det, då känner jag mig alltid på topp!

Två av mina favoritmärken: Atelier BOZ och Alice and the Pirates

Med det fjuttiga studiebidraget från CSN att leva på, tar det sin tid att införskaffa det jag vill ha för att tillfredsställa dessa olika stilar hos mig. (Men det blir nog lättare när jag flyttar till Tokyo då jag slipper frakt och tull!☆)

Och som om det inte vore nog med det har jag en liten hemlig kärlek till ytterligare en klädstil... Med stora kläder i subtila färger men utstuderade detaljer. Kläder som är mysiga, som man kan pösa i, men samtidigt vara hur snygg som helst! Tänk Ryuutarou Arimura (Plastic Tree) så vet ni vad jag menar. Det är inte klokt hur mycket jag vill ha en garderob med såna kläder, men.. ännu en klädstil med precis lika dyra kläder? Nja, det får bli senare i livet.

Två av mina favoritmärken: Gadget Grow och Sixh.

Jag vill seriöst bo i Gadget Grow-butikerna.
See ya☆

3 件のコメント:

Törnen さんのコメント...

Jag känner igen miiiiiiiiiiiiiiig! :( Ibland vill jag verkligen vara en lång, smal manlig asiat och bara ha på mig Alice Auaa. Sedan finns det ju hur många andra stilar så man har bara lust att grina ;_;

Maria ♥ さんのコメント...

Gadget Grow verkar ju vara den lättaste stilen att hitta även i väst. Om du nu inte prompt måste ha märkeskläder alltså.

Frida さんのコメント...

jag är precis som du, kan inte heller hänge mig åt en speciell stil. men varför ska man behöva det? tycker även det är kul att blanda element från olika stilar :)
jag älskar också creepers, men mina ben är för korta och tjocka för att det ska se bra ut på mig :(