2009/02/11

Möte och muffin

Ah ja, nu är jag hemma igen från Stockholm och mina knän värker efter att ha promenerat runt en hel dag i dåliga creepers.
Jag tog tåget som kom fram 10.16, så jag hade ett par timmar att slå ihjäl där på förmiddagen. Det jag gjorde var att helt enkelt gå omkring. Hade verkligen inget bättre för mig, fast det gjorde inte så mycket eftersom Stockholm är så vackert och jag verkligen gillar att gå och titta på alla fina byggnader!

Men när klockan var 12.30 stod jag inne i New Nippon-shopen, och killen i kassan visade in mig i ett rum där bakom. Det var gult och rosa och det stod en ananas på bordet. Och så kom Patrik och Mika, och här är vad som sades:

Mika: Har du arbetat i Vector?
Jag: Öh.... lite grann...
Mika: Har du animerat nåt?
Jag: Öh... sort of....
Mika: Kan du det här med dpi och pixlar och blablabla?
Jag: Öh... jadå....
Mika: Har du erfarenhet av att designa webbsidor etc?
Jag: Öh... nä...
Mika: .........
Jag: .........

Nu var det visserligen inte alls det som sades, men det var så det kändes! Har aldrig nånsin känt mig så dålig och korkad och helt enkelt okapabel! Eller jo det har jag väl, egentligen var väl mötet inte så superfarligt. Det kändes som att de ville ha mig på nåt vis, även fast jag inte gjort nå webbsidor eller liknande, och det märktes faktiskt att de var imponerade av mina tecknar-skillz, vilket de ju sa också.
Jag fick en uppgift att göra, som en test för att se om jag är fit att bli illustratör åt dom. (Ska jag vara ärlig känns det mest som om dom vill se om jag fixar format och sånt...) Hur lång tid behöver du? frågade dom. Ett par dagar, sa jag, och fick en vecka. Så jag ska lägga själ och hjärta i denna testuppgift och skicka in på måndag, och helt enkelt hoppas på det bästa!

Det var meningen att jag skulle träffa Elict sen men hon fick dessvärre förhinder. Vilket betydde att jag hade en hel eftermiddag att slå ihjäl ensam, men det gjorde inte så mycket, jag lyckades rå om mig själv rätt bra där ändå. Började med att gå till någon japansk restaurang och åt godaste yakinikun på femti år!

Eftersom jag tjänat lite cash i helgen tog jag tillfället i akt och införskaffade saker jag länge tänkt köpa, men inte gjort eftersom jag alltid sparat varenda öre till eventuella tullavgifter. Nu orkade jag inte med nåt sånt och sket i det. Köpte en t-shirt på Colorez som jag haft i huvudet sedan oktober. En mörkbrun ögonskugga, och en mössa. (Äntligen x2) Ett nummer av men's egg Youth. Ett skissblock och en fräsig stiftpenna. Plus lite mat, men det är ju inte så spännande.
Nåt som var spännande är dock att man fick en kupong på 20% när man gick in på H&M. Sweet, perfekt när jag skulle köpa mössan! Sen gick jag in på ett annat H&M och fick ännu en kupong. Sweet när jag köpte ögonskuggan! Jag skulle ha gått in på flera H&M-butiker och samlat på mig fler, haha!

Så satte jag mig på ett hippt café och skissade lite på testuppgiften. Jag ska alltså rita räven på deras logga i tre olika versioner. Tyckte faktiskt att jag fick till några rätt bra, särskilt med tanke på att jag inte hade några referensbilder och aldrig i mitt liv ritat rävar förut! Sen tröttnade jag på rävar och ritade lite annat, och bläddrade i tidningen jag köpt. (Som för övrigt också var 20%! Billigt!) Och alltså haha gud, den tidningen... jag måste skriva ett separat inlägg om den tror jag.

Och ja, vad gjorde jag sen.... gick till Centralen. Åt en muffin. Och så åkte jag hem, och i och med det så var sagan slut! Hm, långt inlägg.

See ya☆☆☆

1 件のコメント:

Törnen さんのコメント...

Jaaa skriv om tidningen!! :D Jag har alltid velat läsa egg, men aldrig kommit mig för :( Visste inte att de ade den på Sun Ai ens! (om det var där du köpte den?) :O