2009/02/19

You have such kinky shoes

Hade betygssamtal om Engelska C idag, vilket var väldigt onödigt eftersom jag redan visste vad jag skulle få. Det var ett lättförtjänt betyg kan jag säga, hela den kursen kändes mest som ett långt skämt och jag har inte på något vis lärt mig nåt nytt där, vilket var anledningen till varför jag valde den. Men då har jag i alla fall MVG i alla tre kurser i engelska och det känns ganska sweet!

I Eng A hade jag en gammal tant med knallrött läppstift som mest pratade om Irland. I Eng B hade jag en hispig och virrig kvinna som mest verkade stressad med ändå var på bra humör. I Eng C har jag haft en ännu mer virrigare lärare, som pratar en intressant engelska med stark småländsk brytning. En gång tog det en halvtimme för honom, Lennart heter han, att bestämma att vi skulle gå till biblioteket och låna en bok. Och jag glömmer aldrig när han kom fram till mig en gång innan lektionen började och sa, inför alla andra; "Oh, you have such kinky shoes!" om mina svarta sneakers! Idag när jag träffade honom utbrast han "Men vad har du gjort med ögonen?? Röda??!!" och såg superlycklig ut. Virrig är han, men väldigt lustig! Kommer nog sakna honom lite.
Och jag känner mig lite stolt över att ha skrivit en bokrescension som imponerade kraftigt på honom, även fast jag inte ens läst en mening i själva boken!


Naturkunskapsuppsatsen däremot... Herregud. Jag har aldrig skrivit något så otroligt dåligt, aldrig. Men det fulaste är att jag verkligen inte orkar bry mig. Gud så det ämnet är tråkigt!
Läraren däremot, älskar jag!


Efter skolan var jag med Tove ett tag, sen försökte jag ta en bild där jag är cool, för att återställa min image efter förra inlägget. Fast tja, jag är ju inte särskilt cool så det gick inte så bra, haha!


See ya☆

0 件のコメント: