2009/03/19

Ännu ett "Hej, idag har jag gjort det här"-inlägg

Började med datagrafik (dvs Photoshop) i skolan idag. Första gången på hela läsåret som jag varit på skolan under en torsdag, och det känns som tusen år sen jag gick upp så tidigt. Det känns också som en onsdag. Och den vanliga känslan av att det är lov. Fast det inte är det.

Hur som helst kan jag redan allting, så jag fick gå hem.

Efter att ha visat honom (Lasse, som vi hade i grafik) min artbook, och pratat nördspråk om Photoshop. (De har 5.5 på skolan; inte så kul) Han var nöjd med mig och vad jag gjort, men om jag inte behöver gå på hela kursen vet jag inte riktigt vad jag ska göra av mitt liv.....

Och alla skulle få i uppgift att göra en affisch till danstreornas slutproduktion, men den skulle vara färdig om några veckor så plötsligt hänger det mer eller mindre på mig att fixa den. Vafalls!

Våren känns i luften nu! I Falun var det varmt och jätteskönt, men här i Borlänge blåser det kallt.
Förresten tog jag tag i Viktiga Saker och gick till Print och lämnade in min artbook, expediten skulle räkna på den, och ringa nästa vecka för att diskutera vidare om priser och sånt. Och hon pratade inte med mig som om jag vore dum i huvudet. Det var skönt för en gångs skull!

Fick också en förfrågan på att göra framsidan till nån blankett till Musikskolan, "...fast inte i 'mangastil'"!
Vafalls?! Jag har min stil som jag utvecklat och det är den jag använder, om ni inte gillar den, varför frågar ni mig då??
"Du ska bli illustratör!" säger mina lärare, men vid såna här tillfällen tvivlar jag verkligen på att jag skulle passa som det. Jag drar mig för att rita sånt jag inte gillar/kan. Men om man ska ha det som jobb bör man ju inte vara kräsen!

Bah.

2 件のコメント:

Knifeprty さんのコメント...
このコメントは投稿者によって削除されました。
Törnen さんのコメント...

BLI CONCEPTARTIST ISTÄLLET :D DET ÄR COOLARE ;D Och OH MY GOD. 5.5? Stenåldern deluxe O:

EDIT: jag glömde bort att säga att jag älskar ditt öra *3* <3333 (öronfetishist nej nej, aherm.)