2009/03/25

Bob Dylan live in concert

Jomenvisst hörrni.
Igår måndag blev det en kortis till Stockholm för att gå på konsert med Bob Dylan! Direkt från Gruvstugan till ett fullsatt Globen..!
Min pappa är enormt stort fan av honom, så detta var en födelsedagspresent till honom. Och så följde jag, syster och faster med.

Vad jag tyckte?
Ja, först och främst var det ju ingen show som jag är van vid efter alla japanska band; de gick in, spelade, gick ut. Inte ens ett mellansnack! (Men, om man turnerar så mycket som Dylan gör kanske man bara inte orkar prata på varenda spelning...)
Sen är jag ju inget fan till att börja med och jag hade inte ens hört nån av låtarna innan, vilket alltid är lite jobbigt eftersom man ju inte kan digga med på samma sätt. Så jag bestämde mig för att lyssna på texterna istället! Fast det gick inte bra, hörde knappt vad han sjöng, haha...
Stämningen inne i Globen var det inget fel på i alla fall, det blev som en stor boll fylld av glädje! (Wow, det lät töntigt!) Och så var hans kompband helt fantastiska musiker, åtminstone basisten.

Hur som helst. Min pappa var alldeles lyrisk efteråt, och det var ju en riktigt bra spelning. Fast... det jag gillar mest med allt detta är bara att kunna säga "Hej, jag har sett Bob Dylan live!". Han är ju en levande musiklegend! ....även fast han inte precis är min kopp te.

See ya☆☆☆

0 件のコメント: