2009/03/03

Crisis Core: FFVII - current obsession

I slutet av förra veckan skaffade jag Crisis Core: Final Fantasy VII till min PSP. (Uh jag vet att jag är sen) Jag är inget stort fan av FFVII, och ska jag vara helt ärlig gillar jag inte Final Fantasy över huvud taget så speciellt mycket, men av någon anledning fick jag för mig att testa Crisis Core. Och... jag älskar det! Är helt tagen! Till den grad att när jag vaknar på morgonen och är grinig och trött som vanligt blir jag pigg och superglad när jag kommer på att jag kan spela igen! ....gud. Nån måtta får det väl vara i besattheten.

Antagligen är det för att det är mer action än de vanliga FF-spelen, istället för att stå på varsin sida av skärmen och välja en attack åt gången så springer man runt och pucklar på allt vad man orkar! Och sånt gillar jag, hur hur.

Storyn är också underbar, jag blir otroligt engagerad. (Yep, har redan grinat vid två ställen...)
Fast den största anledningen till varför jag är så nerkärad i spelet är nog huvudkaraktären man spelar som, Zack. Han är liksom glad och uppåt, så många andra personer är så himla himla angsty och det orkar jag inte med.

Dessutom... har jag börjat göra fanart igen. For real. Just nu gör jag ett episkt porträtt av Sephiroth, och i huvudet har jag tusen idéer som vill sättas på pränt. Jag tar tillfället i akt och passar på att slipa upp mina skillz!

Och apropå Sephiroth... När jag spelade FFVII eller kollade på Advent Children blev jag mest "...vad är grejen?", men när jag spelar CC blir jag plötsligt "omg!♥ ". Samma med Cloud, honom har jag aldrig riktigt gillat då han är så himla deprimerande, men i CC är han värsta söta lilla rookien! Vad är grejen med CC som får mig att älska alla karaktärer??
(...utom Aerith. Urghl.)

Hur som helst. Just nu är jag fast där man slåss mot Genesis andra gången, hans attacker är ganska pain in the ass. Å andra sidan är jag nästan glad att jag sitter fast nånstans, jag vill inte att spelet ska ta sluuuuuuuut!

Satan vilket långt inlägg det här blev då.
See ya☆

PS Jag drömde att jag och Genesis spelade slagverk på Borlänge Musikfestival.

1 件のコメント:

pon さんのコメント...

Jag har tänkt skaffa Crisis Core skitlänge, men det är så dyrt överallt tycker jag. Borde ta mig i kragen och skaffa det ändå. Är heller inte så superglad för FF men karaktärerna kan få vem som helst att smälta.