2009/03/30

Los Stockholmo

Tja... vintagemässan var inte lika intressant som förra gången, måste jag meddela. Kanske berodde det på att det som vanligt var extremt dålig luft och jag blev trött fort, eller på att jag ju var helt pank och ändå inte kunde köpa nåt, eller på att jag hade vardagskläder för att jag inte orkat klä upp mig och kände mig sen otroligt tråkig i jämförelse med de andra.
Nå, hur som helst var det kul att träffa Maria igen!

Efter mässan delade vi på oss eftersom jag inte hade pengar att fika afternoon tea med de andra. Jag tog mig till Bönor & Bakat vid S:t Eriksplan och åt en himmelskt god bagel och en ännu godare hallonpaj. (RIKSKUPONGER I LOVE U) Det stället är en favorit, endast för hallonpajen. Seriöst.



Min plan var att fika mig runt i stan, men efter en sån paj står man sig i ett år eller så, så den planen grusades. Plan B var att promenera runt. Så det gjorde jag. Vad gör man annars när man är supermätt och inte har pengar? Efter ett tag blev jag trött på att gå så jag spanade efter ett fik att ta nåt att dricka på, men av nån anledning var jag hemskt kräsen så jag gick aldrig in på något utan fortsatte gå omkring och leta. Så jag gick omkring på söder i hundra år och blev tröttare och fick mer ont i fötterna för varje steg. Som tur var blev klockan mycket och det blev dags för middag.
Och jag gick till.... Panda Wok och åt yakisoba. Ja. Det är sant.
Men dom hade nya möbler så det var lite spännande.

Sen åkte jag tillbaks till min syster i Tensta.
Slut på dagen!
Och här är jag. Som en liten dagens outfit.

T-shirt: MUCC official, Halsduk + jeans: H&M, Smycken: Algonquins, Vivienne Westwood.
Spännande va?

Märkte också en deprimerande sak; jag ser likadan ut. Hela tiden. Samma hår, samma kläder, samma pose, samma min. Ugh.
Orkar inte hitta på nån ursäkt heller så det struntar jag i.

See ya!!

1 件のコメント:

Maja さんのコメント...

nya möbler på pandan? crazy! är de fina?