2009/05/16

Amöba

I tisdags var jag ledig, men jag åkte till Gruvstugan ändå.
Eftersom jag var borta på måndagen.
Gjorde en tavla till slututställningen... i akryl.
Jag hatar akryl!
Man kan inte göra nånting, vill jag lägga en liten subtil skugga blir det en svart plump. Nä, tacka vet jag olja. Men det gick ju inte att måla på träskivan, så jag och min ärkefiende fick dras med varandra. Nåja. Det blev okej. (I alla fall med tanke på hur lite möda jag la ner på den)

Och vet ni?
Det kom en 14-åring som satt en lång stund och frågade ut mig om bildlinjen för nåt i hennes skola. Det intressanta är att jag inte tyckte hon var jobbig! Även fast hon störde mitt skapande. (Wow jag kan aldrig säga det ordet om mig själv utan att fnissa)

Och jag har fixat MVG i ytterligare två ämnen, mestadels genom att vara där på lektionerna och lyssna på läraren, och lämna in uppgifterna i tid. Skönt med lärare som inte lägger ribban superhögt. Och skönt att det faktiskt lönar sig ibland att vara en Duktig Elev.

Seeee yyaaaaaayayayaya

1 件のコメント:

Leslie Le Vane さんのコメント...

åååh jag älskar tavlan! Gud vad söt, jag vill ha en sån som husdjur *____* (redigt skruvad söthets-uppfattning)