2009/05/04

Chokladdöden

Helgen hos Josephine igen!
Eftersom jag är i los stockholmo nästa helg då hon fyller år, tog jag och bakade en födelsedagstårta till henne nu istället.
Och vilken tårta är då bättre än självaste
Death by Chocolate ?

Den här, hörni.

Flera kilo tårta, bara choklad.
En speciell chokladkaka i tre delar, med vit choklad på delarna och chokladfyllning (med apelsinlikör i) som är extra mustig, och så chokladöverdrag. Choklad choklad choklad.
Mmmm.
Men hur lång tid kan det ta att göra den då?
Jo, det kan jag säga.
Nästan fem timmar!
Det var alltså det här jag sysselsatte mig med på fredagen, och det var det sannerligen värt kan jag också lägga till.
Ungefär det enda vi har gjort dessa dagar är att bunkra upp oss i hennes rum och spela FFXII, med kortare avbrott för en tur till köket och hämta kvällsmat/frukost/tårta. Men det har lett till intressanta (och nördiga) samtalsämnen, och nu har vi bestämt oss för en arttrade som är minst sagt... spännande. Wow haha, kan knappt vänta på resultaten!
Så, nu har jag bloggat om det, nu kan ingen komma undan, hohoho!
See ya~~~

0 件のコメント: