2009/06/15

Första dagen på jobbet, och tröstpaket

Idag var första dagen på mitt sommarjobb hos Hemtjänsten Forssa. Det jag gjorde var att stå och titta på, stå och titta på, städa lite, stå och titta på. De flesta gamlingar är trevliga och glada att få besök, utom en som är världens surtant.

Men jag känner mig som en oönskad PRAO-elev, ingen i gruppen orkar prata med mig och ingen har nån särskild lust att förbarma sig över mig, som de själva uttryckte det halvt på allvar halvt på skämt.
Herregud, det här kommer bli de tre längsta veckorna nånsin.
Och fast jag inte har gjort nåt eller tagit i nån luktar mina händer gamla människor.


Men när jag kom hem blev jag lite uppiggad, för på posten väntade studentpresent från min syster Ingrid!

En tröja som jag velat ha sen den släpptes för ett knappt år sen, och nu är den min! Som vanligt är den femti gånger snyggare i verkligheten och som vanligt blir jag glatt överraskad.
Det svarta trycket är gjort så det typ... krackelerar. Och under skymtar samma tryck i guld! Åh, sex pot och deras subtila små detaljer.♥


Byxorna jag köpte till studenten känner jag mig väldigt osäker på och jag lutar starkt åt att sälja dom. Men så ser jag en bild på nån annan som har dom på sig (här är det 12012 som sportar dom) och tänker att whoah, dom är ju faktiskt heta!
Slutsats... dom ser inte bra ut på mig..?

Ah, jag vet inte om jag behåller dom eller ej... Ja nej ja nej... Beslutsångest...
Nån som känner sig kallad att köpa?

1 件のコメント:

Sara さんのコメント...

Jag tycker att de var jättesnygga på dig, så jag tycker att du ska behålla dem själv!