2009/06/15

Sjung om studentens lyckliga dar

..låtom oss fröjdas i ungdomens vååår!
Tror jag att den går. Resten kan jag inte, så när vi skulle sjunga den i kyrkan där på fredagsförmiddagen fick jag hålla god min och tralla med bäst jag kunde. Som typ alla andra, haha!

Det första som hände på morgonen var fotograferingen, och jag tror faktiskt jag såg representabel ut! Får se när jag får bilderna sen.

Champagnefrukosten bestod av frukt och bär (och champagne), och under den kom jag till insikt: jag tar studenten. När vi sedan satt i kyrkan och lyssnade på en präst som var otroligt flummig tänkte jag att wow, det händer verkligen! Jag lämnar 12 års skolgång bakom mig!

Framme i skolan fick vi slutbetygen.
Jag har nu räknat ut att jag fick 19,3 poäng, och jag känner mig nöjd. Nå, jag fick ju stipendium för det i alla fall!
Kram kram till alla lärare, och sen sprang vi ut! Med flaggorna och allt! Sjöng vår töntiga sång på scenen också. Och så mingel mingel med släkt och sånt. Jag blev fotad tre gånger av katalog-fotografen!

Vår vagn hade vi pimpat fint dagen innan och där stod vi och vrålade hela vägen in till stan, då alla Faluns studenter gick i parad runt centrum och vrålade ännu mer.
Men vi var bäst för vi hade flaggor.

Åkte hem och hade studentmottagning. Jag tror aldrig jag har fått så otroligt bra presenter! Till exempel... Tröjan jag hade på mig. En dator. En supercool bok med Banksy. Shitloads med pengar, verkligen så hela min ekonomiska situation löstes och jag inte behöver ta lån för Japan och dessutom får pengar över. Plus massa andra grejs så jag kan leva på denna materiella lycka i hundra år! ♥

På kvällen var det fest såklart! Jag blev full. Vilket jag, tro det eller ej, aldrig har lyckats med tidigare (hur mycket jag än försökt), men nu gjorde jag det och hade asroligt hela tiden!
Perfekt avslut på en perfekt dag.

För jag har tagit studenten!!!


En annan underbar present är att Sara och Maja varit här sen onsdags! Igår och idag har vi slöat, gått till Max och ätit, hyrt en skum film, tagit det lugnt, slöat. Idag åkte de hem och Borlänge blev genast Blälänge igen. Men jag är så fantastiskt glad att de bemödade sig åka hit bara för mig♥

Och nu?
Ja, imorrn börjar jag jobba.
Och planerna för sommaren är jobba, festa, hänga med vänner, jobba, planera och packa inför Japan.

Livet har just börjat☆

1 件のコメント:

Maria ♥ さんのコメント...

Grattis lilla tussen, 19.3!!! Det är helt otroligt! Jag blir så stolt.