2009/06/05

Studentyra utanför dörren

Här i Borlänge tar man studenten idag, men vi i Falun har en vecka kvar. Mig gör det inget, idag är det verkligen skitkallt ute! Tog bussen ner till stan, och i parken stod massa studenter och hade champangefrukost medan de huttrande sakta frös ihjäl. Ungefär.

Vi rev utställningen uppe på Gruvstugan idag, det tog 1 timme! Sen färgade vi flaggor; vi kommer att bära stora lila flaggor på studenten vilket känns riktigt kul.
Just nu sitter jag och är tjurig över att min mamma inte alls kom och hämtade mig och mina miljarder grejer på Gruvis som hon lovade. Utanför hörs vrål och hög musik, det lämpar sig nämligen så att jag bor 30 sekunder från två av Borlänges största gymnasieskolor, jopp. Vad dom håller på!

Igår satt jag också och kollade på massor av Dagens Outfit på diverse bloggar, och fick plötsligt en enorm lust att klä mig i lolita. (Gothic alltså, mind you!) Som den här till exempel, från Atelier BOZ:

Mmm.
Men!
Jag säger till migsjälv: NEJ! DON'T. GO. THERE. KTHNXBAI.
Dels för att jag inte orkar ha ännu en stil att behöva slänga pengar på och dels för att jag faktiskt inte skulle passa i det.
Hörde du det, hjärnan?!
Bra att jag har vänner jag kan leva genom istället.

See ya☆☆☆
En vecka till studenten!

2 件のコメント:

Maria ♥ さんのコメント...

Den där har jag dreglat som fan över. DREGLAT. SOM FAN.

Quarter Void さんのコメント...

Maria: KÖP. DEN. så kan jag dreggla på dig.