2009/07/10

Krukmakeri Krusidull

Igår när vi åkte hem med våra engelska vänner åkte vi förbi mammas vän Daniel, han var skräddare och bytte sen riktning helt och öppnade ett krukmakeri.
När vi kom in i den lilla studion blev jag helt överväldigad! Jag blev kär i hela allting och kände att jag ville plocka på mig ALLT och ta med hem!

Bör jag nämna att nästan allt gick i vitt och rosa?


Blommor, ornament och romantiska teman. Det gör skäl för namnet Krusidull! Pittoreskt beläget på Tunabygden i Romme också, jag är fortfarande helt tagen av hans verk. Varje pryl är handgjord och unik i sig, och det är inte heller särskilt dyrt!

Jag är lite förvånad att jag blev så förtjust i allt, för vanligtvis backar jag ett eller två steg när saker går i det färgschemat. Men mest kär blev jag i de rosablommiga kopparna med fjärilar på...

Ta en vidare titt på hans blogg:
Krukmakeri Krusidull

See ya~

0 件のコメント: