2009/07/26

Lolitaloppisen

När jag kom fram till TokyoStop, en sisådär 45-50 minuter innan öppnandet ungefär, stod det redan en grupp folk utanför och köade. Det kändes redan då lite som att det kanske skulle bli bra det här, men jag var inte beredd på den enorma succén!

Maria var på framsidan av kulturdelen i SvD! Det var en bra artikel, som faktiskt lockade dit många.
Vårt bord; jag, Maria, Sara, Josephine, Fia och Frida. Ett bord, en häst, på väggen och på golvet. Fullproppat.


Smyckena från Morbide Nuitée var härliga, jag köpte ett par örhängen men blev lite ledsen när det matchande halsbandet såldes innan jag hann slå till.


Mymble's Daughter, från Wales. Vad kan jag säga; deras kreationer är underbara!


Katja, aka The Pink Fairies.


Jag, yours truly, här in action minuterna innan öppnandet.

Minuten efter öppnandet såg det ut så här. Och sen fortsatte det vara så i flera flera timmar! Så mycket folk!! Jag är fortfarande i smått chocktillstånd.


KÖ.
Här är kön 1,5 timme efter öppnandet. Plus lika långt inne i butiken till rummet vi var i.
Tydligen tog det runt 10 min att komma dit.

Det var en otroligt lyckad tillställning. Jag tror ingen hade väntat sig så mycket folk, och så mycket blandat folk! Unga och gamla, uppklädda och nedklädda, det var underbart roligt att se! Massor med saker blev sålda, ja nästan allt faktiskt, av mina saker är en tidning och en parka kvar. Min syster har, genom min oändliga vänlighet, tjänat storkovan!


Efteråt firade alla säljare (som var kvar) med bubbel~!
Vid det här laget var jag helt slut. Helt. Slut.

John bjöd på middag på Ki-mama. Jag hade ätit en sandwich och en yoghurt på hela dagen så mat var ungefär det enda jag hade i huvudet.


Japansk curry och sake! Curryn var lite för stark för min del, men sake skulle jag minsann kunna dricka obestämt antal mer glas av.

Vilken dag, vilken dag. Jag är fortfarande överväldigad av den otroliga succé Lolitaloppisen kom att bli! Det här lär bli ett återkommande event.

See yaaaa~~~

1 件のコメント:

Angelique さんのコメント...

Det var så grymmt mycket folk :O
Va roligt att du sålde nästan allt ^-^

Jag hoppas att det blir flera loppisr nu när de var så upskattat :D