2009/07/24

Samurai maraton

En mindre solig dag när jag var ensam hemma utan dator bestämde jag mig för att kolla på hela Samurai Champloo.
Vid elva tiden plockade jag fram mina DVD:er och tryckte på play, och sen satt jag där i soffan tills klockan var runt halv tio. (Med kortare paus för att värma ravioli)

Det var en härlig dag!

Jag har för länge sedan slutat bry mig om anime, och manga också med några undantag, men den här serien, den är nåt alldeles extra. Skulle till och med vilja gå så långt som att påstå att det är den bästa animeserien jag vet!
Samma snubbe som gjort Cowboy Bebop, som också är en favorit, är bakom Samurai Champloo och alla ingredienser gör den till en stor hit; det är superfånig humor, det är blodigt allvar men utan att vara tröttsamt sentimental, det är underbar stil och animationen håller samma kvalité hela tiden (fightingscenerna är att dö för), det är Edo-periodens Japan, det är samurajer, och i kombination med det är det hip hop-soundtrack!
Vilket möjligen är den bästa kombon nånsin.

Det är bäddat för succé.
Och det är den enda animeserien jag nånsin brytt mig om att köpa.

Se den!
See ya!

0 件のコメント: