2009/07/24

Teckningspresent

Jag gillar att göra teckningar som presenter till vänner. Inte för att det är väldigt snällt mot min plånbok, utan för att jag fått för mig att det är nåt av det personligaste jag kan ge.

Jag tänker ut speciella motiv eller teman som passar just den personen jag ger till, lägger ner många timmar och inte sällan lite svett, blod och tårar på bilden för att få den så perfekt som möjligt.
Och ja, idag gjorde jag det igen. Har under nån veckas tid jobbat på en bild till Maria som födelsedagspresent. (bild från hennes blogg)

Men fast jag lagt ner så mycket jobb på bilder jag ger bort kan jag inte låta bli att skämmas lite... Liksom, varför köper jag inte nåt, är jag verkligen så snål! Alla vet väl att man köper dyra saker som man kan använda till folk!!

Det är vad jag nojjar mig över när jag ger teckningar som present.
Så, det här inlägget skulle väl kanske vara nån slags förklaring (ursäkt?) till alla dom jag gett teckningar till; det är inte för att jag är snål... utan för att jag tycker om er.♥
Mm.

See ya~

1 件のコメント:

Maria ♥ さんのコメント...

Alla presenter som har en kärleksfull tanke bakom sig är bra presenter. Pengavärdet betyder inte ett skit. Jag älskar min present, finaste överraskningen i år!